Allt om Diabetes är här!

Svenska Diabetesförbundet skickar i dagarna ut det första numret av den nya medlemstidningen Allt om Diabetes. Tidningen är en del i förbundets utveckling mot ett modernare förbund, samt en del i arbetet att få större effekt i det påverkans- och informationsarbete som bedrivs.

Allt om Diabetes, tillsammans med en ny hemsida som är under utveckling, ökar Diabetesförbundets förmåga att optimera och samordna innehåll i olika kanaler, för att få större spridning och ökade möjligheter att påverka.

-Med en ny tidning vill vi öka värdet i medlemserbjudandet och stärka vår ställning i samhället som en aktör i diabetesrelaterade frågor samt som tillförlitlig kunskapskälla. Med en kontinuerlig utveckling, även av det som redan är uppskattat, utvecklas vi som förbund säger Cecilia Gomez, förbundsdirektör på Svenska Diabetesförbundet.

Allt om Diabetes har ett modernare uttryck, samtidigt som den är mjuk och inbjudande både vad gäller form, typsnitt och även bilder. Tidningen har fått en ökad premiumkänsla, något som förmedlas genom den grafiska formen, bildmanéret men också genom valet av papper. Det är helt enkelt en modern tidning som är tilltalande och skräddarsydd för medlemmar, som är lockande för nya läsare och blir upplockad i väntrummet på vårdcentralen

På hemsidan www.alltomdiabetes.se går det redan nu att läsa ett urval av artiklar från den nya tidningen.

För mer information, besök www.diabetes.se eller kontakta Cecilia Gomez, förbundsdirektör Svenska Diabetesförbundet.

• allt om diabetes