Främja hälsan på jobbet och hitta botemedlet mot diabetes!

Nu kan du och ditt företag motivera personalen till ett hälsosammare liv och samtidigt stödja forskning kring diabetes genom att beställa Främja hälsan-paket. 1 miljon svenskar lever med eller riskerar drabbas av typ 2-diabetes, vår tids snabbast växande folksjukdom. Att förebygga typ 2-diabetes gynnar inte bara dig som arbetsgivare och din personal, utan gagnar hela samhället.

Paketen innehåller bl.a. risktest för typ 2-diabetes, information om hur man förebygger typ 2-diabetes, stegräknare och deltagande i stegtävling, säsongskort till City Bikes lånecyklar, inloggning till Matdagboken, hudvårdsprodukter från CCS Healthcare och banner och mailsignatur som visar stödet till forskningen.

Att satsa på friskvård minskar sjukfrånvaron, sjuknärvaron och ökar arbetskapaciteten. Diabetes är en sjukdom som kostar samhället stora summor varje år genom sjukskrivningar och behov av vård. I Sverige dör fem personer varje dag som en direkt följd av sin diabetes. Det kan du hjälpa till att motverka!

Det här är ett effektivt sätt för företag att ta sitt samhällsansvar, eftersom det både kan förebygga sjukdomar samtidigt som man stödjer livsviktig forskning, säger Maria Noresson insamlingsansvarig på Diabetesfonden.

För varje sålt paket går minst 75% till forskning kring diabetes. Pris per anställd är 2 200 kronor.

Läs mer på www.diabetesfonden.se/halsa, ring oss på 08-564 821 00 eller skicka ett mail till info@diabetesfonden.se för mer information.

• Spa, hälsa, friskvård

• friskvård
  • csr
  • förebyggande

• Stockholm

Diabetesfonden är en professionell forskningsfinansiär som satsar på kvalitet i diabetesforskningen. Vi arbetar för att eliminera orsakerna till diabetes och konsekvenserna av sjukdomen. Kopplingen till Svenska Diabetesförbundet, med sin kunskap om människor med diabetes, ger oss en möjlighet att agera utifrån från ett helhetsperspektiv. Diabetesfonden får inga statliga bidrag och är därför helt beroende av gåvor från enskilda personer och företag. Stöd Diabetesfonden och ge ett bidrag till diabetesforskningen på Plusgiro:900901-0 eller bankgiro: 900-9010.