Så gör du Halloween kul för barn med diabetes

Så gör du Halloween kul för barn med diabetes

Halloween kan vara en utmanande tid för barn som lever med diabetes, men det behöver inte vara det. Genom att planera framåt och prata med barn, lärare och vänner om vad som väntar, kan du se till att dina barn får en rolig och säker Halloween.

Ska vi byta grejer med varann?
Dra igång en byteshandel. Erbjud ditt barn små leksaker, pengar eller besök på ett lekland eller badhus i utbyte mot deras godis. Det finns gott om alternativ vid denna tid på året, och nästan alla har längre livstid än godiset. Förhandla med barnet och låt det argumentera för hur mycket olika godissorter är värda

En godis om dagen
Gör en plan tillsammans med barnet. Lägg upp godiset på ett bord och låt barnet få välja vilken godis som tillhör vilken dag. Gör dig av med resten av godiset för att undvika frestelser

Ha färdkosten redo mellan busen