Påminnelse Molly Sandén på Diabetesgalan

Lördagen den 3 september arrangeras Diabetesgalan 2016 i Stockholm. Temat är Min Diabeteshistoria och hela överskottet går till Barndiabetesfonden. Till skillnad från andra galor har gästerna själva diabetes eller diabetesanknytning.

Syftet med galan är dubbelt, dels att samla in pengar till diabetesforskning och dels att ge gästerna positiv inspiration. Diabetes är en livslång och krävande sjukdom och många insjuknar redan som barn. Hela överskottet av galan går oavkortat till Barndiabetesfonden.

Lördagen 3 september, start kl 16.30, Scandic Alvik, Bromma/Stockholm

Kvällen inleds med intervjuer och berättelser av kändisar och diabetesprofiler, som alla har diabetes. Sångerskan Molly Sandén intervjuas om hur hon klarar sitt hektiska liv med diabetes. En hemlig gäst kommer och visar sitt stöd för galan. Bloggaren Sofia Larsson-Stern (känd som Diabetesia) och författaren Niklas Krog berättar sina diabeteshistorier.

Berättar om sina liv med diabetes gör även Barndiabetesfondens ordförande, läkaren och forskaren Johnny Ludvigsson, Fredrik Löndahl som är ordförande för Svenska Diabetesförbundet och Thomas Magnusson, ordförande för Diabetesorganisationen i Sverige, Dios.

Biljettbokningen har stängt och det blir nästan 170 gäster på galan. Bloggaren Joakim Mattson, mer känd som Diabetesmannen, är en av dem. Kvällen fortsätter med trerättersmiddag följt av mingel med musik.

Marie Fahlin är initiativtagaren och arrangören bakom galan och driver företaget Diabetic Designed.

-Jag är superglad att vi lyckats arrangera en gala med så många intressanta människor och över att Molly Sandén kommer. Hon är en stor förebild för oss med diabetes, säger Marie Fahlin.

Marie har typ 1-diabetes sedan många år, och hennes yngsta dotter också.

-Det behövs positiv inspiration för att orka med sin diabetes, det här är vårt sätt att hjälpa till”, fortsätter Marie.

Jag hoppas ni är intresserade av att uppmärksamma Diabetesgalan 2106! Kontakta mig för gärna för mer information.

Marie Fahlin, tel: 0705 77 24 22, marie@diabeticdesigned.se

• Nya produkter, tjänster

• diabetesgalan
  • diabetic designed

Diabetic Designed drivs av diabetikerna Marie Fahlin och Erik Häggqvist. Marie startade företaget kort efter hennes yngsta dotter också fått diabetes. Diabetic Designed säljer produkter för diabetes på nätet: diabetesväskor, dagböcker, druvsocker, kylfodral, Extend nutrition och mycket mer. Dessutom arrangerar Diabetic Designed event för diabetiker, med syfte att ge positiv inspiration och samla in pengar till diabetesforskning.

Läs mer här och se våra 2-minutersfilmer här: http://diabeticdesigned.se/diabeteskalaset/diabeteskalaset-2015/

Diabetic Designed – diabetes enklare och lite gladare.

Marie Fahlin

Presskontakt Presskontakt Välkommen att kontakta kundtjänst på 070 333 95 00 eller mejl info@diabeticdesigned.se för övriga frågor 0705772422