Diageo utökar sitt miljöengagemang

Som ett erkännande av Earth Day och Diageos tidigare miljöengagemang kan Diageo idag presentera ett nytt miljöinitiativ på två av företagets nordamerikanska anläggningar. Diageos tappning- och förpackningsanläggning i Relay, Maryland, har inlett flera stora projekt som, när de är slutförda, kommer att minska koldioxidutsläppen med totalt över 670 ton per år. Samtidigt gör tappningsanläggningen i Menlo Park, Kalifornien, betydande framsteg mot målet om noll avfall till deponi (soptipp).

"Varje dag, och i synnerhet på Earth Day, påminns vi om det ansvar vi som företag har att engagera oss i och uppnå miljömässigt hållbara mål", säger David Cutter, ordförande Diageo Americas Supply. "Våra ansträngningar att avsevärt minska koldioxidutsläppen i vår Relay-anläggning samt vårt högt satta mål mot noll avfall till deponi på vår Menlo Park-anläggning, är en del av Diageos löpande arbete mot att minska en negativ påverkan på miljön.