En julklapp till alla chokladälskare: Baileys Chocolat Luxe i skimrande guldflaska

Pressmeddelande   •   Dec 21, 2015 11:08 CET

Kombinationen av förstklassiga ingredienser som äkta belgisk choklad, irländsk whisky och färsk grädde ligger till grund för dryckens fantastiska smak samtidig som den rika, silkeslena smaken av traditionell Baileys är bevarad. Baileys Chocolat Luxe är skapad av Anthony Wilson, son till mannen som skapade Baileys Original Irish Cream tillika världens mest sålda gräddlikör.

Idag arbetar Wilson som principal liquid developer i Research and Development-teamet på Diageo. Anthony Wilson jobbade outtröttligt för att göra sin fars produkt och namn rättvisa. För att lyckas framställa den ultimata produkten med genuin chokladsmak reste Anthony land och rike runt för att hämta kunskap och inspiration. Han talade med några världens främsta chokladmästare och provade totalt över 200 olika sorters choklad. Nu, äntligen, får vi njuta av hans verk.

Baileys Chocolat Luxe i guldflaska finns tillgänglig på Systembolaget från och med den 21 december.

Volym: 50 cl

Artikelnummer: 759

Pris: 199 kr

Diageo är världens ledande tillverkare av alkoholdrycker med en framstående varumärkesportfölj inom kategorierna sprit, öl och vin inom premiumsegmentet. Diageos varumärken omfattar bland andra Johnnie Walker, Crown Morgan, Windsor, Smirnoff, Cîroc, Ketel Vodka, Baileys, Tanqueray och Guinness.

Diageo är ett globalt företag med verksamhet i fler än 180 länder runt om i världen. Bolaget är noterat på börserna i både New York och London. För mer information om Diageo, medarbetare, varumärken och resultat besök diageo.com. Där finner du även information om Diageos omfattande arbete för att främja ansvarsfull alkoholkonsumtion.

Celebrating life every day, everywhere

Kommentarer (2)

Det är samma artikelnummer som den vanliga mörka flaskan, hur får man tag i "limited edition"? Om man t ex beställer drycken via systembolaget, får man den gamla vanliga då eller den i guld?

- Alex - 2015-12-21 13:42 CET

Hej Alex,
    Vi kan dessvärre inte veta exakt vilken flaska du får om du beställer via Systembolaget.
    Om du vill ha en guldflaska är det bästa rådet att gå till en större butik där omsättningen är stor. När de vanliga Baileys Chocolat Luxe har sålt slut i butikerna kommer de automatiskt att få in guldflaskan eftersom den har samma artikelnummer som den vanliga flaskan. Så det är större chans att du hittar guldflaskan i butik.

- Priscilla Löthman - 2015-12-22 14:58 CET