Nu lanseras The Singleton of Dufftown i Sverige

Den första oktober lanseras The Singleton of Dufftown 12 YO äntligen i Sverige.

The Singleton of Dufftown 12 YO destilleras i Speyside – på ett destilleri med anor som går hela vägen tillbaka till 1896. The Singleton of Dufftown tillverkas med största noggrannhet och in i minsta detalj för en produkt av högsta kvalitet. Denna mjuka, naturligt fylliga single malt whisky har söta, fruktiga noter och en kvardröjande, behaglig värme. Perfekt för den som önskar en mjuk och behaglig whisky av högsta kvalitet.

The Singleton of Dufftown 12 YO har en mycket speciell tillverkningsteknik med bland annat lång jäsning och destillering vilket ger en unik mjukhet och djuphet till smaken. Drycken lagras sedan på ekfat tillverkade både av amerikansk och europeisk ek. Detta ger en fylligare och rik smak med perfekt balans.

The Singleton of Dufftown 12 YO är stilfullt förpackad i en blå glasflaska vars speciella form bygger på design och teknik som användes vid förra sekelskiftet.

Doft: Rostad nöt och fylliga fruktnoter.

Smak: Sötma och knapriga nötter följt av en mjukt fruktig fyllighet, med en sötma som balanserar upp smaken med inslag av svarta vinbär, farinsocker och espresso. Värmande och behaglig.

Avslutning: Medel- till lång eftersmak, elegant torr och krispig med en kvardröjande värme.

Serveringstips: The Singleton of Dufftown 12 YO serveras med fördel som den är, eller med en skvätt vatten i glaset.

Artikelnummer: 415

Pris: 329 kr, ordinarie sortimentet på Systembolaget.

Alkoholhalt: 40%