Glamourkväll för drabbade i Sri Lanka

Glamourkväll till förmån för drabbade i Sri Lanka

Lördagen den 19 februari klockan 19 arrangerar Diakonias aktivistgrupp i Jönköping en galakväll till stöd för de drabbade av översvämningen i Sri Lanka.

I januari tvingades över en miljon människor fly undan vattnet och för två veckor sedan kom nya, intensivare översvämningar. Behoven är fortfarande enorma på grund av förstörda åkrar, skördar, hus och skolor. Situationen i dag är lika akut som efter Tsunamin – inte minst för att många människors möjlighet att försörja sig har försvunnit.

Diakionias aktivister uppmanar därför alla att damma av sin gamla balklänning, kostym eller kavaj och hjälpa till att åstadkomma något meningsfullt med en touch av glamour.

– Vi vill göra något annorlunda. Jag gillar kontrasten, att vi får klä upp oss och att det är roligt, men att vi gör det för att samla in pengar till Sri lanka, säger Frida Karlsson, en av initiativtagarna, som berättar att flera företag ställt upp och sponsrat evenemanget med saker som kommer att auktioneras ut.

– Vi vill inte att mer pengar ska gå till finkläder än till Sri Lanka, så använd det du har i garderoben, köp second hand, låna eller varför inte sy något …

Av inträdets 120 kr, går 100 kr till drabbade i Sri Lanka. Kvällen anordnas av Diakonias aktivistgrupp i samarbete med Hemma (studentsamling för unga vuxna).

För mer information, vänligen kontakta:
Frida Karlsson 073-997 0626

Press kontakt:
Viktoria Myrén 0734 42 14 84

• Religion, tro

Diakonia är en kristen biståndsorganisation som tillsammans med lokala partner arbetar för en varaktig förändring för de mest utsatta människorna i världen