Vetlanda kommun är ny kund till Digpro

Vetlanda kommun och Digpro har skrivit avtal om att införa dpCadaster, en systemlösning byggd på Oracle Spatial med en öppen databasmodell som ska stödja kommunens funktionella krav och arbetsprocesser för kartproduktion. Som redigeringsklient erbjuds en helt webbaserad klient utvecklad i java som är väl integrerad med dpCadasters datamodell.

dpCadaster innehåller också en tjänsteplattform för att sätta upp standardiserade geodatatjänster som WMS, KML och WFS. Det är också möjligt att sätta upp SOAP-tjänster för integration med andra system.

För Vetlanda kommun innebär detta en möjlighet till samordning med Vetlanda Energi och Teknik (Vetab) när det gäller installationer, drift, databas mm. eftersom dpCadaster är byggd på samma plattform som Digpros NIS-applikationer dpPower, dpCom med flera, som redan används av Vetab.

• digpro
  • kommunal kartproduktion

• Vetlanda

Om Digpro

Digpro är en stor innovatör inom geografisk IT och även marknadsledande i Skandinavien. Vi tillhandahåller lösningar för el, telekom, gas, fjärrvärme, vatten samt för stat och kommuner - i själva verket alla organisationer som bygger och underhåller olika sorters nät. Vi är fler än 70 anställda på fyra olika kontor, där alla arbetar på ett unikt sätt för att göra geografiska data och kartsystem mer flexibla och effektiva.

Agnieszka Hansén

Presskontakt Marknadskoordinator 08 50 63 26 00