Nöjdaste bilförsäkringskunderna i Dina Försäkringar – igen!

Pressmeddelande   •   Nov 11, 2013 10:00 CET

-Att våra kunder än en gång ger oss toppbetyg stärker oss i vår tro att enkelhet, närhet och våga vara personliga är framgångsfaktorer. Vi känner oss ödmjuka och stolta över förtroendet, säger
Gunilla Svensson, vd på Dina Försäkring AB.

Dina Försäkringar rankar även i år på toppositioner i den årliga undersökningen om kundnöjdhet inom sakförsäkring från Svenskt Kvalitetsindex.

Försäkring upplevs av många vara krångligt och byråkratiskt. Vi arbetar dagligen med att få bort denna känsla från både oss och branschen som helhet. Att återigen få kundernas förtroende
känns därför extra glädjande i år när vi gått ett steg längre och utmanar branschen i enkelhet. Vår devis att vi ska vara enkla, nära och ett alternativ visar att vi valt rätt väg, säger Gunilla Svensson.

Vi är 16 försäkringsbolag runt om i Sverige som samverkar under det gemensamma varumärket Dina Försäkringar. Vi finns på nära åttio platser i landet, från Lund i söder till Luleå i norr. Med anor sedan 1768 har vi på Dina Försäkringar erfarenhet av att försäkra det du bryr dig om och att hjälpa dig att göra vardagen tryggare.
Dina Försäkringar är landets sjätte största sakförsäkringsgivare och vi har Sveriges nöjdaste kunder. Läs mer på www.dina.se och på www.facebook.com/dinaforsakringar.

Kontakter:
Paula Fagerlund, pressansvarig: 08-5180 38 90