Dingle och Smarp ingår partnerskap

Med SmarpShare kan utvalda administratörer på företag lägga till innehåll såsom nyhetsartiklar, evenemang, lediga jobb och bloggar på plattformen. Sedan kan företagets anställda dela innehållet i sina egna nätverk på sociala medier. Anställda får uppskattning för informationsspridningen genom ett system där de samlar poäng. SmarpShare har redan dussintals av företag med tusentals användare, allt från universitet till globala samarbeten, såsom Metso och UPM. Nyligen expanderade Smarp även till Storbritannien, Singapore och Nederländerna.

Dingle är erkänt som den ledande byrån för sociala medier i Norden med flera år av erfarenhet i att skapa och implementera lyckade strategier för sociala medier, metoder och tjänster för hundratals nordiska företag.

Employee advocacy har redan blivit omnämnt som ”the next mega-trend in social media” när fler företag har insett fördelarna i att få deras anställda att skapa professionella konversationer i deras sociala nätverk.

”Vårt samarbete med Dingle kommer säkerligen att hjälpa våra kunder att få ännu bättre resultat med deras employee advocacy program. Att se globala organisationer motivera deras anställda till att delta i konversationer är mycket uppmuntrande och ger de anställda en möjlighet att vara delaktiga i företagets kommunikation. Smarp Share ger företaget ett perfekt verktyg för att dela innehåll och Dingle har de professionella tjänster för att skapa innehåll som garanterar framgång.” säger Roope Heinilä, CEO Smarp.

Samarbetet bidrar till ömsesidiga fördelar för båda parter samt kunderna.

Dingle Sweden's CEO Emma Crépin säger: ”Tillsammans med Smarp vi kan erbjuda våra kunder ett komplett paket på employee advocacy från praktisk utbildning till kontinuerlig analys och förbättring. Vi tror verkligen att anställda tillsammans skapar en opinionsbildning som anmärkningsvärt förbättrar företagets marknadsföring och i slutänden försäljning.”

SmarpShare Video (1:50): http://youtu.be/tDBEQRXU1VA

För mer information, kontakta:

Roope Heinilä, CEO Smarp, +358443331495, roope.heinila@smarpsocial.com

Emma Crépin, CEO Dingle Sweden, +46730207540, emma.crepin@dinglesweden.se