Espresso House öppnar kaffebar i centrala Skellefteå

Espresso House har en tydlig strategi och går vidare i sin ambition med att etablera sig i de norrländska städerna. Skellefteå är på tur och Espresso House öppnar dörrarna till den 400 kvadratmeter stora kaffebaren i Galleria Vintergatan under maj månad 2014.

– Skellefteå är en väldigt spännande stad för Espresso House att etablera sig i och vi är väldigt glada över att utveckla vårt samarbete med Diös. Vi ser stor potential i Skellefteå och kommer bygga en kaffebar i världsklass, säger Johan Gederberg, etableringsansvarig på Espresso House.

Deras kaffebarer erbjuder attraktiva mötesplatser för människor som söker en paus i vardagen. Idag är det ca 30 000 personer som dagligen besöker ett Espresso House.

– Vi har ett långsiktigt och bra samarbete med Espresso House med etablering i flertalet norrländska tätorter. Det är därför spännande att tillsammans hitta och anpassa lokaler som passar deras verksamhet. Deras etablering i Galleria Vintergatan kommer att bidra till en trevlig och social mötesplats för besökaren, säger Håkan Ruda, retailansvarig på Diös.

Håkan Ruda, retailansvarig på Diös
E-post: hakan.ruda@dios.se