Hamburgerkedjan Frasses väljer centrala Skellefteå

Frasses hamburgerrestaurang har ett bra läge med stor genomströmning av människor i staden. Lokalen ligger i direkt anslutning till busstorget och i närhet till det framtida, planerade kulturhuset.

Tillsammans med Diös har Frasses skapat en ny och modern restaurang av den lokal som tidigare under många år varit en mattaffär.

– Vårt samarbete med Frasses har varit givande och kreativt. Den gamla mattaffären har helt och hållet renoverats för att passa hamburgerkedjans verksamhet och målgrupp. Lokalen är anpassad för ett stort antal kunder med bland annat nytt ventilationssystem, säger Göran Fonzén, marknadsområdeschef på Diös i Västerbotten.

Frasses är den norrländska hamburgerkedjan som öppnade sin första restaurang i Luleå redan 1975 och har idag ett 40-tal restauranger över hela Sverige.

– Vi har under en längre tid letat efter en lämplig lokal för att etablera oss i Skellefteå. Tillsammans med Diös har vi nu skapat en modern restaurang på ett perfekt läge i staden. Att vi nu öppnar en restaurang i Skellefteå är verkligen efterlängtat, säger Åke Morén, vd på Frasses.

Göran Fonzén, marknadsområdeschef på Diös i Västerbotten.
E-post: goran.fonzen@dios.se

• skellefteå
  • diös
  • fastigheter
  • restaurang

• Västerbotten

FAKTA OM FRASSES

Frasses är den norrländska hamburgerkedjan som öppnade sin första restaurang i Luleå redan 1975. Sedan starten har de vuxit i stadig takt och är idag ett 40-tal restauranger runtom i landet, men med ambitionen att bli ännu fler. Kvalitet, valfrihet och personliga smaker är några av Frasses grundstenar i sitt koncept.

Diös erbjuder lokaler och bostäder på tillväxtorter i norra Sverige. Med ca 370 fastigheter, en uthyrningsbar yta om ca 1 500 000 kvm och ett marknadsvärde på ca 11,7 Mdr, är Diös norra Sveriges största privata fastighetsägare. Diös arbetar med ett långsiktigt hållbarhetsperspektiv för att skapa värden för hyresgäster och ägare. Bolagets aktie är noterad på Nasdaq OMX Nordiska Börs Stockholm, lista Mid Cap och har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen. Visionen är att vara den mest framgångsrika fastighetsägaren och att aktivt bidra till samhällsutvecklingen på den egna marknaden som sträcker sig från Luleå i norr till Borlänge i söder. Huvudkontoret ligger i Östersund.Cap.