Anja och Foppa utmanas på Kanal 5 i höst

Kanal 5:s klassiska Vem kan slå? är tillbaka och nu med två av landets absolut mest älskade och respekterade idrottsstjärnor, Anja Pärson och Peter Forsberg, som tävlande. I tuffa och kluriga tävlingar tar sig duon an andra folkkära sporthjältar i storsatsningen Vem kan slå Anja och Foppa som har premiär i höst på Kanal 5 och Dplay.

Vem kan slå? hade premiär i Kanal 5 redan 2008 och är ett av kanalens mest framgångsrika program genom alla tider med fem säsonger. Då utmanades Filip Hammar och Fredrik Wikingsson av både kända och okända svenskar men när formatet gör comeback tio år senare kommer tittarna att få se två av landets största vinnarskallar, Anja Pärson och Peter Forsberg, tampas mot andra folkkära sportprofiler som tävlar i par i nysatsningen Vem kan slå Anja och Foppa?

- Det känns otroligt inspirerande att med Foppa vid min sida få utmana några av Sveriges bästa idrottare. Jag vet att ingen av oss två, eller våra motståndare heller för den delen, kommer att hålla igen. Jag och Foppa är helt övertygad om att vi kommer vara oslagbara, säger Anja Pärson.

Anja Pärson och Peter Forsberg var hyllade experter i Kanal 5 och Eurosports sändningar från vinter-OS i Pyeongchang i februari och fortsätter nu alltså satsningen på underhållning och sport på Discoverys plattformar. En av motståndarna som Peter Forsberg ska möta är förre Modo-kollegan och vännen Markus Näslund.

- Det ska bli oerhört kul att tävla med Anja och med all vår rutin från våra långa karriärer tror jag att vi blir svårslagna. Det är många tuffa motståndare som vi möter och för mig blir det så klart speciellt att möta Markus Näslund som jag känner väl och som jag vuxit upp med inom hockeyn. Jag och Anja kommer verkligen att göra allt för att vinna och gå obesgerade genom hela säsongen, säger Peter Forsberg.

Utöver Markus Näslund kommer elva andra svenska sportstjärnor utmana Anja och Foppa i storsatsningen som har premiär i Kanal 5 och på Dplay under hösten 2018.

- Anja och Foppa är och förblir nationalikoner - och att vi får fortsätta jobba tillsammans efter storsuccén i OS är så klart oerhört hedrande. Vi ser väldigt mycket fram emot att lansera en helt ny version av Vem kan slå, ett av våra mest framgångsrika och populära program någonsin, säger Axel Eriksson, innehållsdirektör på Discovery Networks Sweden.

• Radio, tv