Charlotte Lundgren tar över som intäktsdirektör för Discovery Networks Sweden

Charlotte Lundgren, försäljningsdirektör på Discovery Networks Sweden, tillträder rollen som intäktsdirektör på företaget. Hon ersätter Sami Vikback, som valt att lämna Discovery Networks för ett nytt uppdrag. Charlotte Lundgren tar därmed plats i den svenska ledningsgruppen och rapporterar till Harald Strømme, VD för Discovery Networks Norway och tillförordnad VD för Discovery Networks Sweden.

Sami Vikback tillträdde 2012 som intäktsdirektör för dåvarande SBS, idag Discovery Networks Sweden, efter att Discovery tog över ägarskapet 2013. Han hade innan dess haft flera ledande chefspositioner på SBS Broadcasting, bland annat rollen som regional försäljningschef åren 2006-2009 och därefter positionen som VD för dåvarande SBS TV Finland.

Sami Vikback har nu, efter sammanlagt 11 år på SBS och Discovery Networks, valt att lämna sitt uppdrag.

Harald Strømme, VD för Discovery Networks Norway och tillförordnad VD för Discovery Networks Sweden:

- Vi är tacksamma för Samis insatser – både som medlem av företagsledningen och för hans långa och framgångsrika ledarskap i säljorganisationen. Vi önskar honom all lycka när han nu styr vidare mot nya mål.

Försäljningsdirektören Charlotte Lundgren tar nu över Sami Vikbacks uppdrag i rollen som intäktsdirektör. Charlotte har suttit i Discovery Networks Swedens säljledning sedan 2004 och haft positionen som försäljningsdirektör sedan 2006.

- Vi hälsar Charlotte varmt välkommen till ledningsgruppen och till hennes nya roll. Charlotte är ett respekterat och uppskattat namn bland våra kunder, och hennes grundmurade kompetens och erfarenhet av vår affär, borgar för kontinuitet när vi bygger storlek och fortsätter utveckla både relation och relevans för affärspartners och tittare, säger Harald Strømme.

- Jag ser fram emot att leda vår intäktsorganisation in i en spännande framtid där TV-mediet och Discovery Networks står starkt - och på fler plattformar än någonsin. Vårt fokus är fortsatt att vara den bästa möjliga partnern för annonsörer och mediabyråer. Vi är lyhörda för utvecklingen på marknaden och med Discoverys Networks starka och unika innehåll finns fantastiska möjligheter att utveckla våra kunders affärer, säger Charlotte Lundgren.

• discovery networks sweden
  • charlotte lundgren