Höjdpunkter och material för OS i Pyeongchang 9-25 februari 2018

Äntligen är det dags för OS i Pyeongchang som invigs fredag 9 februari. Direktsändningarna från OS-tävlingarna startar kl 01.00 svensk tid i Kanal 5 och pågår fram till 16.00 från Sydkorea. Jonas Karlsson leder Eurosports OS-studio och öppnar den kl 06.00 varje dag för att guida tittarna genom svenska medaljhopp och klassiska idrottsögonblick. Kl 19.00 tar sen Jessica Almenäs över tillsammans med Anja Pärson i kvällsmagasinet OS-kväll med Jessica och Anja. Varje kväll får tittarna allt från OS i form av höjdpunkter, reportage, serier, underhållning och gäster och så klart kommer flera av Eurosports experter att dyka upp hos Jessica och Anja.

Kanal 5 är huvudkanalen med alla de största evenemangen och svenskhoppen medan Kanal 9 blir kompletterande då event krockar. Eurosport 1 blir en ren hockeykanal medan Eurosport 2 har ett internationellt perspektiv.

Bifogat finns brandbook, höjdpunkter, riktlinjer för marknadsföring och länkar till nedladdning av bilder och loggor samt för att embedda trailers.

Kontaktpersoner:

Pressansvarig: Daniel Lagerqvist på plats i Pyeongchang, daniel_lagerqvist@discovery.com

Pressansvarig: Dan Panas på Sverige-kontoret, dan_panas@discovery.com

Tekniska frågor om utsändningen: Tomas Vileåholm, tomas_vileaholm@discovery.com

Marknadsföringsmaterial ska alltid godkännas av IOK - vid frågetecken kontakta Therese Billing, therese_billing@discovery.com

Metadata, tablåleveranser: Emilia Zettergren, emilia_zettergren@discovery.com

Kontaktperson på SOK: Lotta Olsson, lotta.olsson@sok.se