Nicklas Norrby ny försäljningsdirektör för Discovery Networks Sweden

Nicklas Norrby tillträder i november rollen som försäljningsdirektör, Vice President Commercial Sales, för Discovery Networks Sweden.
Han tar därmed även plats i Discoverys svenska ledningsgrupp.
Nicklas Norrby kommer närmast från tjänsten som chef för Bonniers videoannonsallians WOO.

- Vi hälsar Nicklas varmt välkommen till ledningsgruppen och till rollen som försäljningsdirektör för Discovery Networks Sweden. Hans starka digitala transformations- och tillväxtfokus och väldokumenterade skicklighet att utveckla TV-affären på alla plattformar, kommer bli mycket värdefull när vi nu bygger storlek och fortsätter utveckla relation och relevans för både affärspartners och tittare, säger Henriette Zeuchner, VD för Discovery Networks Sweden.

Nicklas Norrby har sedan 2006 haft flera chefsroller inom TV4 Gruppens försäljningsorganisation. Närmast kommer han från positionen som chef för WOO, Bonniers videoallians för TV4 Play, Expressen TV, DN TV och DI TV. Som ansvarig för Bonniers tillväxtstrategi för AVOD på den svenska marknaden, var han starkt bidragande till satsningen som gjorde WOO till den största svenska aktören på den digitala videoannonsmarknaden redan under det första verksamhetsåret 2015.

- Efter 12 år i branschen är jag väl bekant med Discoverys vassa och välrenommerade svenska försäljningsavdelning, och jag ser verkligen fram mot att få ansluta och jobba tillsammans med teamet. Vi befinner oss i en spännande tid där högkvalitativt rörligt innehåll aldrig stått starkare. Med Discoverys globala skala och långsiktiga lokala strategiska satsningar på underhållning, digitala plattformar och attraktiva sporträttigheter – inte minst den olympiska era som inleds i februari – tvekade jag inte ett ögonblick på att ta mig an den här fantastiska utmaningen, säger Nicklas Norrby.

Nicklas Norrby tillträder tjänsten som försäljningsdirektör, Vice President Commercial Sales, för Discovery Networks Sweden i början av november.