Nytt distributionsavtal klart mellan Discovery Networks och Sappa

Sappa och Discovery Networks är idag glada att berätta att man tecknat ett nytt flerårigt distributionsavtal.
Det nya samarbetet ger Sappa-hushållen full tillgång till hela Discovery Networks kanalportfölj med bland annat Kanal 5, Kanal 9, Eurosport och Discovery Channel.

- Jag är glad att kunna berätta att det här nya avtalet kommer att ge våra kunder full tillgång till hela Discoverys starka portfölj med innehåll i världsklass, och till attraktiva sporträttigheter som VM-kvalet i fotboll, ett Europa League där Östersund ska mäta sig med europeiska storklubbar, Grand Slam-tennis, de svenska handbollsdamerna VM-slutspel, och världens största sportevenemang: OS 2018, säger Hasse Svensson, VD för Sappa.

Det fleråriga avtalet med Discovery ger Sappa-hushållen tillgång till hela Discoverys innehållsportfölj med starka kanalvarumärken som Kanal 5, Kanal 9, Kanal 11, Eurosport 1, Eurosport 2, Discovery Channel och TLC.
Avtalet omfattar även utökade digitala rättigheter till Discovery-innehåll.

Under devisen ”TV som du vill” erbjuder Sappa sina kunder lösningar som digital-TV, analog-TV, IPTV och TV via koaxkabel eller fiber i bostadsbestånd som omfattar allt från villor till flerfamiljshushåll.

- Det känns härligt att fortsätta utveckla våra goda relationer med Sappa och deras kunder när vi nu växlar upp våra satsningar på stor svensk underhållning, drama och stora sporträttigheter, för att fortsätta ge svenska folket de allra bästa TV-upplevelserna. Det känns också spännande att få ta med Sappa-hushållen på Discoverys fantastiska resa in i en ny olympisk era, säger Henriette Zeuchner, VD för Discovery Networks Sweden.