Per Elofsson klar för OS

Med drygt två år kvar till vinter-OS i Sydkorea har Discoverys Networks Sweden rekryterat Per Elofsson som expert. – Det är spännande att få vara med på hela resan som börjar nu och utmynnar i OS 2018, säger Per Elofsson.

I somras blev det klart att Discovery Networks Sweden sänder de fyra olympiska spelen under perioden 2018-2024. I dag presenteras Per Elofsson som en första tung rekrytering inför vinterspelen i sydkoreanska Pyeongchang 2018. Fram till dess kommer Elofsson att vara med under utvalda världscuptävlingar samt under skid-VM i Lahtis 2017.

- Vi är oerhört nöjda med att Per Elofsson blir det första namnet vi kritar ner i laguppställningen för OS. Han har varit helt outstanding i de senaste Olympiska spelen, säger Emir Osmanbegovic, sportchef på Discovery Networks Sweden.

Per Elofsson gjorde säsongens första sändningar på Eurosport 1 i helgen och såg i Lillehammer två helt olika svenska landslag:

- På damsidan är det väldigt förtroendeingivande med en Charlotte Kalla på toppen av sin karriär, en Stina Nilsson som är i början av sin samt en spännande generation på väg fram, säger Elofsson.

- På herrsidan har det nog aldrig sett tunnare ut. Stommen försvann med Daniel Richardsson och Johan Olsson och de två bästa åkarna – Marcus Hellner och Calle Halfvarsson – är småsjuka. Och återväxten ser tyvärr inte alls lika lovande ut som för damerna. Det är oroväckande.

Elofsson hörs närmast under Tour de Ski som börjar nyårsdagen i Eurosport 1. Precis som under Falun-VM i vintras paras han ihop med Eurosports Roberto Vacchi.

• discovery networks sweden
  • os 2018