Tuffa kvalmatcher i Kanal 5 för svenska handbollsdamerna

Två nervösa matcher väntar när Sveriges VM-öde ska avgöras mot Makedonien de kommande dagarna. Matcherna visas i Kanal 5 och vid seger i dubbelmötet är svenskorna klara för handbolls-VM i Tyskland i december.

Sverige laddade upp i onsdags med klar seger mot Kroatien (35-28) men det är nu det ska avgöras. Lördagens VM-kvalmatch mot Makedonien i Skopje följs av retur i Ystad på tisdag och båda matcherna sänds i Kanal 5.

Henrik Signells landslag misslyckades i OS i Rio och i EM på hemmaplan 2016 men söker nu revansch och ett första steg är så klart att vinna dubbelmötet mot Makedonien och ta sig till VM i Tyskland som för övrigt Discovery Networks Sweden har sändningsrättigheterna till.

Lördagens match börjar 20.30 och kommenteras av Markus Sjöman och Per Johansson medan sändningen inför tisdagens hemmamatch i Ystad startar 19.00. Karin Frick är programledare och i studion har hon med sig ex-landslagsstjärnan Linnea Torstenson medan Niklas Jarelind och Per Johansson kommenterar.

Matcherna går dessutom att se via Dplay.se och Eurosport Player.

Lördag 10 juni

20.30 Makedonien-Sverige (Kanal 5)

Tisdag 13 juni

19.00 Sverige-Makedonien (Kanal 5)