Diskteknik som hygienpartner till Smaka på Stockholm

Smaka På Stockholm har blivit stockholmarnas egen försommarfest. Närmare 500 000 besökare kommer varje år till Kungsträdgården under första veckan i juni för att uppleva en del av stans rika utbud av restauranger och nöjen samlade i parken.

När närmare en halv miljon besöker Kungsträdgården för att njuta av mat, dryck och underhållning så är det viktigt att man som besökare kan lita på livsmedelshanteringen. Diskteknik hjälper restaurangerna som medverkar med bl.a information om hantering i utemiljö, samt ett anpassat egenkontrollprogram.

Restaurangerna är inga noviser, men vi vet att det är mycket som ska hinnas på kort tid. Därför har vi lagt in extra revisioner som vi genomför för att säkerställa kvalitén ytterligare.  Allt för att besökarna ska få en så bra upplevelse av Smaka på Stockholm som möjligt.

För oss på Diskteknik så känns det naturligt att vara en hygienpartner till Smaka på Stockholm. Vi har samma syn på att arbeta med så liten miljöbelastning som möjligt.

Läs mer om Disktekniks miljöarbete här.