Diskteknik som hygienpartner till Smaka på Stockholm

Pressmeddelande   •   Jun 03, 2013 14:17 CEST

Smaka På Stockholm har blivit stockholmarnas egen försommarfest. Närmare 500 000 besökare kommer varje år till Kungsträdgården under första veckan i juni för att uppleva en del av stans rika utbud av restauranger och nöjen samlade i parken.

När närmare en halv miljon besöker Kungsträdgården för att njuta av mat, dryck och underhållning så är det viktigt att man som besökare kan lita på livsmedelshanteringen. Diskteknik hjälper restaurangerna som medverkar med bl.a information om hantering i utemiljö, samt ett anpassat egenkontrollprogram.

Restaurangerna är inga noviser, men vi vet att det är mycket som ska hinnas på kort tid. Därför har vi lagt in extra revisioner som vi genomför för att säkerställa kvalitén ytterligare.  Allt för att besökarna ska få en så bra upplevelse av Smaka på Stockholm som möjligt.

För oss på Diskteknik så känns det naturligt att vara en hygienpartner till Smaka på Stockholm. Vi har samma syn på att arbeta med så liten miljöbelastning som möjligt.

Läs mer om Disktekniks miljöarbete här.

Cleano Group Sverige innefattar Diskteknik och Cleano Production.

I koncernen ingår även Diskteknik OY (Finland), Lubeco AS (Norge) och Cleano AB ingår. Koncernen omsätter ca 300 MSEK och har 170 anställda.

Vi har tre affärs-områden:

• HoReCa (Hotell, Restaurang, Catering)
  • Livsmedelssäkerhet erbjuder produkter och tjänster inom disk, hygien och säker mat.
  • Private Label utvecklar och producerar rätt hygien- och rengöringsprodukter för professionellt och privat bruk.

Vi är miljö- och kvalitetscertifierade och arbetar aktivt med socialt ansvarstagande.

Läs mer på www.cleanogroup.com.

Kommentarer (0)