Norrländska disp® lanserar nyheten Body Guard!

Perfekt för känsliga & lättirriterade hårbottnar. Body Guard lägger sig som en skyddande hinna och ger hårbotten och hårstrå ett fullvärdigt skydd genom hela oxidationsprocessen vid färg, blekning, rakpermanent och permanent.
– Med Body Guard höjer frisören servicenivån ytterligare vid varje oxidationsbehandling, säger Magnus Gustafsson, Utvecklingsansvarig på Disp.

Body Guard säkerställer oklanderliga och säkra resultat vid varje behandling som eventuellt kan orsaka irritation i hårbotten. Detta utan att påverka vald produkts funktion.

Genom sitt patenterade Protection Complex ser den till att tillfälliga irritationer, känslig hårbotten och hårstrået får ett fullvärdigt skydd genom hela processen. Kan användas till både färg, blekning, rakpermanent och permanent.

PRODUKTINFORMATION

disp® Body Guard appliceras antingen direkt på hårbotten eller som tillsats i blandad produkt.

Innehåll:

• Aloe Vera - Lugnande och helande egenskaper.
  • Calendula - Lugnande och helande samt skyddar mot infektioner.
  • Malva Sylvestris - Ökar takten på den läkande processen, skyddar mot infektioner och reducerar inflammationer.

Tips:

Kan även blandas direkt i färgen. Upplevs håret blött efter applicering, torka lätt med hårfönen. Använd den i alla typer av färgbehandlingar för extra lugnande effekt.

• Design

• disp®
  • frisör
  • hårvård
  • skönhet
  • hårfärg
  • färgning

disp® är ett familjeägt hårvårdsföretag beläget i Örnsköldsvik, mitt i det natursköna Höga Kusten. Vi erbjuder en naturlig hårvård & styling där alla produkter är utvecklade och producerade i Sverige. Detta innebär bland annat kortare transportsträckor samt att ingen produkt eller råvara är testade på djur.

Våra produkter är omsorgsfullt framtagna för den skandinaviska marknaden.

Läs mer och se våra produkter på www.disp.se

Peter Ohlsson

Presskontakt Marknadschef Marknad 070-577 28 59