Disruptive Code är här - höstens coolaste konferens för webbutvecklare!

Nu släpper Disruptive Media 50 stycken "Super Early Bird-biljetter" till höstens stora konferens Disruptive Code. Disruptive Code är en helt ny, nordisk webbutvecklarkonferens som kommer att hållas på Tekniska Muséet 20-21 september och då samla de skarpaste webbutvecklarna och innovatörerna från både svenska och internationella företag och startups.

Disruptive Code blir konferensen med fokus på det allra senaste och mest spännande inom webbutveckling, webbapplikationer, mobilappar, metoder, tjänster, mobila webbaserade tjänster och open source.

Under två heldagar bjuder Disruptive Media in cirka 400 utvecklare, entreprenörer med flera till ett häftigt event med parallella föredrag, workshops, unconference-sessioner, paneldebatter, diskussioner, mingel och en fest utöver det vanliga.

Med fyra fokusområden; developer, frontend/design, mobile och startup kommer Disruptive Code att täcka alla heta och intressanta områden inom webbutvecklingsbranschen.

Det kanske hetaste ämnet just nu är HTML5 som kommer stort i höst och lär vända upp och ner på många delar av webben, såsom vi känner den idag. Ett annat hett område är det mobila och all utveckling som sker där. Vi kommer ha experter som pratar om både till exempel location-baserade tjänster och augmented reality-appar, säger Annika Lidne, vd på Disruptive Media och initiativtagare till Disruptive Code.

Målgruppen för konferensen är webbutvecklare, mobilutvecklare, webbdesigners, IT- och affärsstrateger samt entreprenörer med intresse för de senaste metoderna och teknikerna inom webbutveckling och digital affärsutveckling - områden som inte särskilt ofta uppmärksammas i den svenska konferensvärlden och därför väntas dra en extra stor publik.

— Utomlands finns ju bland annat FOWA (Future of Web Apps) och en mängd liknande konferenser men i Norden och i Sverige i synnerhet saknar vi den här typen av konferensen som verkligen fokuserar på det som ligger i framkant och det som kommer härnäst, säger Annika Lidne som med Disruptive Code hoppas komma runt just det problemet.

Ii samband med lanseringen av sajten disruptivecode.com, släpps alltså biljetterna. Men är man ute efter det riktigt rabatterade priset får man skynda sig att boka eftersom det bara finns 50 stycken av dessa och åtgången på dessa väntas bli relativt snabb.

Biljetterna till konferensen bokas här. Nyheter kring eventet och ämnen relaterade til konferensen uppdateras även från och med idag via Disruptive Medias speciellt tillägnade Twitterprofil disruptivecode och konferensens officiella hashtag på Twitter är #dcode.

Minst två gånger per år anordnar Disruptive Media annars konferenser som fokuserar på det senaste inom sociala medier, teknik, marknadsföring och affärer på Internet. Disruptive Code är Disruptive Media första renodlade utvecklarkonferens, men företaget har inte mindre än sex stora konferenser bakom sig, som alla varit internationellt omtalade och uppskattade, såväl online som IRL. Den senaste, Social+Cash som hölls i mars i år, blev en stor succé som det fortfarande skrivs och talas om på webben.

Disruptive Media är ett av få företag i Skandinavien som fokuserar på effekterna av nätverksekonomin, digital teknologi och sociala medier. Som konsultföretag hjälper de chefer, marknadsförare och kommunikatörer att förstå och dra nytta av sociala medier och närvaro online. De uppdaterar affärsmodeller, stärker varumärken och relationer och deltar aktivt i den tekniska, kommunikativa och affärsdrivande utvecklingen på webben.

För mer information, vänligen kontakta:

Annika Lidne: annika@disruptivemedia.se, tfn: +46(0)70 435 05 45, twitter.com/annika

Jennifer Bark: jennifer@disruptivemedia.se tfn:+46(0)73 535 62 63, twitter.com/thejennie

• Media, kommunikation

• paneldebatt