Nu är programmet för vårens hetaste konferens Social+Cash klart

Den 25 mars intar Disruptive Media åter Tekniska Muséet med en stor konferens kring sociala medier. Temat i vår är "Social Cash" och konferensen kommer att handla om de sociala mediernas hårdvaluta - det vill säga hur företag kan mäta och driva intäkter genom aktiva insatser online. I programmet som nu är klart, presenteras flera intressanta talare och panelmedlemmar, såväl svenska som internationella.

Hur omvandlar vi bloggande och insatser på Twitter och Facebook till omsättning, avsättning och faktiska siffror som också en marknadsavdelning kan uppskatta och förstå? Det är en huvudfrågorna som inbjudna talare och panelmedlemmar på olika sätt kommer att fokusera på under konferensen Social+Cash.

– Under flera år har man om vikten av att bygga relationer online. Fokus har legat mer på hur företag bör konversera och vad de måste bidra med, och mindre på vad de faktiskt får tillbaka. Genom den här konferensen vill vi vända på perspektiven och börja prata faktiska pengar, säger Annika Lidne, VD på Disruptive Media.

I det program som nu är klart presenteras en rad kända namn från olika företag, organisationer och branscher som var och en på sitt sätt ska bidra med inspiration, kunskap och idéer under dagens gång.

Några utav de personer konferensdeltagarna får möta på scen är en den uppskattade amerikanen Chris Heuer (Social Media Club), författaren Unni Drougge, journalisten Anders Mildner, entreprenören Mattias Swenson (Bloglovin), Fredrik Sauter (VD Skandiabanken), mätexperten Fredrik Stenbeck (Silverbakk), chefredaktören Anna Holmqvist (Familjeliv)och PR-konsulten Jerry Silwfer (Springtime).

– Det här är en konferens som borde intressera alla som vill lyckas med sin kommunikation online, inklusive marknadsavdelningen. Vi kommer att möta många företagare som delar med sig av både framgångar och svårigheter, men som framförallt visar hur just de gjort för att omvandla sina sociala medieinvesteringar till vinst, säger Annika Lidne.

Men det är inte bara pengar som kommer att stå i fokus på det så passande löningsdatumet 25 mars. Inom ramen för "Social Cash" ryms även många diskussioner och föredrag kring bland annat social e-handel, blogg-PR, företagsbloggande, nya distributionskanaler samt hur man kan mäta sina insatser i sociala medier och vad som egentligen kan räknas som framgång.

Social+Cash är Disruptive Media sjätte stora konferens kring sociala medier. Den senaste konferensen, The Really Realtime Disruptive Media Conference, som hölls i oktober, var den första i sitt slag i Europa och blev en stor succé, såväl på plats som på internet där den var livligt omdiskuterad både i och utanför Sverige.

För fullständigt program och mer information om konferensen den 25 mars, besök: www.disruptivemedia.se/socialcash

eller kontakta Annika Lidne, VD Disruptive Media, 070 435 05 45.

• Litteratur

• fredrik stenbeck