Onlinevideo: Med användarexplosionen kommer nya användningsområden och nya annonsmöjligheter

Video online exploderar och allt fler människor väljer att titta på TV och video via datorn. Video online har blivit så mycket mer än YouTube, från högkvalitativa dramaserier till roliga klipp och livesändningar från mobiltelefoner. Det för med sig nya beteenden och nya annonsmöjligheter. Alfred Ruth från VideoPlaza kommer att tala om "Webbvideoannonseringens A-B-C - varken tv eller banners" på Disruptive Media konferensen på Berns i Stockholm den 16 april. Videoannonsering på nätet är inte bara anpassad tv-reklam. Här gäller helt nya krav - men också nya möjligheter. Videoannonsering öppnar för effektiv brand marketing, något som banners aldrig egentligen klarat ens innan "banner blindness" blev ett faktum. Fallgroparna är dock många och den som inte hänger med i svängarna kommer att bitter få ångra det. Med på Disruptive Media är också vårens hetaste svenska start-up företag, Bambuser, som demonstrerar livesänd video via mobiltelefon med chattfunktioner och notifieringar till ledande sociala nätverk. Plöstligt kan alla livesända det som händer runt omkring dem! Disruptive Media är en heldagskonferens om den glödheta arenan för sociala medier och kommunikation på Internet, av kommunikatörer för kommunikatörer. Det handlar om de stora förändringarna i kommunikation, beteende, dialog, relationer och transparens - inte teknik. Disruptive Media samlar några av de hetaste namnen i Sverige och internationellt för att bjuda på en ännu bättre konferens än Disruptive Medias succédebut i november 2007. Presskontakt Annika Lidne E-post: annika [at] lidne [dot] com Telefon: 070 435 05 45