Programmet ute för Disruptive Code - många internationella talare på höstens mest unika webbutvecklarkonferens

Disruptive Media släpper programmet för Disruptive Code - den nya, nordiska webbutvecklarkonferens som hålls på Tekniska Muséet i Stockholm den 21-22 september. Konferensen som väntas dra upp emot 400 webbutvecklare, webbdesigners, IT- och affärsstrateger, entreprenörer och andra intresserade av det senaste inom webbutveckling och digital affärsutveckling, är den första i sitt slag i Norden. Men det är inte bara bland besökare som intresset visat sig stort.

På talaragendan finns många internationellt erkända namn från välkända företag såsom Opera, Rackspace, Kaazing, Spotify, TV4, Twingly, Bambuser och Flattr. Och inom Disruptive Codes fyra huvudspår frontend/design, developer, mobile och startup ryms sessioner om alltifrån HTML5, NoSQL, Cassandra och Comet till moln- och geobaserad tjänstutveckling, iPhone- och iPadappar, databaser och skalbarhet.

Konferensens fokus ligger alltså på det allra senaste och mest spännande inom webbutveckling, webbapplikationer, metoder, tjänster, mobila webbaserade tjänster och open source. Och förutom en mängd parallela föredrag bjuder de två dagarna även på workshops, unconference-sessioner, paneldebatter, diskussioner, mingel och ett stort party för alla deltagare och gäster.

Programmet är inte helt klart utan kommer att fortsätta uppdateras med många spännande inslag ju närmre konferensdatumet vi kommer. Men redan nu känns det fantastiskt roligt att vi lyckats få hit så många intressanta och kunniga personer inom så olika områden och från så coola företag. Det känns tryggt att våga lova att även de mest insatta besökarna definitivt inte kommer att gå tomhänta därifrån, säger Annika Lidne, vd på Disruptive Media och initiativtagare till Disruptive Code.

Bland gästande talare, debattörer och workshopledare finns till exempel “open standards evangelisten" Bruce Lawson, (Opera), Andreas Ehn (fd Spotify), Peter Lubbers (Kaazing), Malin Ströman (fd Stardoll), Per Åström (TV4), Adam Skogman (SpringSource), Martin Källström (Twingly), Ádám Bódi och Janos Hardi (Prezi), Eric Evans (Rackspace), Jonas Hombert (Jaycut) och Ola Sevanderson (Pixlr).

För den som själv jobbar med webbutveckling, har ett ämne som han/hon tror kan intressera och vill bidra med, finns det dessutom ett antal lediga unconference-sessioner som är öppna att anmäla sitt intresse till.

Programmet i sin helhet finns på disruptivecode.com/program, och via sajten finns fortfarande chans för den som inte hunnit köpa biljett att registrera sig.

Disruptive Code är Disruptive Media första renodlade utvecklarkonferens, men företaget har inte mindre än sex stora konferenser bakom sig, som alla varit internationellt omtalade och uppskattade, såväl online som IRL.  Den senaste, Social+Cash som hölls i mars i år, blev en stor succé som det fortfarande skrivs och talas om på webben.

Minst två gånger per år anordnar Disruptive Media annars konferenser som fokuserar på det senaste inom sociala medier, teknik, marknadsföring och affärer på Internet.

Disruptive Media är ett av få företag i Skandinavien som fokuserar på effekterna av nätverksekonomin, digital teknologi och sociala medier. Som konsultföretag hjälper de chefer, marknadsförare och kommunikatörer att förstå och dra nytta av sociala medier och närvaro online. De uppdaterar affärsmodeller, stärker varumärken och relationer och deltar aktivt i den tekniska, kommunikativa och affärsdrivande utvecklingen på webben.

Kontakt:
Annika Lidne