Social Media guru till Stockholm

Sociala medier är hetare än hett idag. De flesta företag som engagerar sig i sin marknadskommunikation har börjat fundera på hur de kan skapa en större närvaro på Internet och bygga relationer med sociala medier. I Sverige har vi inte kommit så långt än i en internationell jämförelse. Utomlands ingår ofta exempelvis bloggen som en fullständigt naturlig och viktigt del av företagskommunikationen, medan det ännu är få svenska företag som bloggar. – Svenska företag ligger klart efter framförallt USA och Storbrittanien när det gäller sociala medier, säger Annika Lidne, arrangör av Disruptive Media, och fortsätter: – Det är viktigt för svenska företag att komma igång med sociala medier. Det är en konkurrensfråga. Neville Hobson, en av de mest välkända internationella PR-profilerna inom sociala medier kommer till Sverige för att hålla Keynote-talet på Disruptive Media-konferensen den 16 april på Berns i Stockholm. Dagen efter, den 17 april, håller han en exklusiv MasterClass som hjälper deltagarna att upptäcka hur sociala medier kan komplettera och understödja deras marknadsföring, PR, företags- och personalkommunikation och ge lösningar som de direkt kan omsätta i praktiken. – Vi är otroligt glada att få hit en sådan tungviktare med internationell erfarenhet som Neville Hobson, säger Annika Lidne, arrangör av Disruptive Media. Neville Hobson har över 25 års erfarenhet från internationell PR och företagskommunikation. Under de senaste åren har han klivit fram som en profil inom sociala medier på Internet som frekvent bloggare, skapare av den främsta podcasten inom kommunikation och PR, For immediate Release, medgrundare av den första virtuella PR-byrån crayon samt även medförfattare till boken, “How to do everything with podcasting” (McGraw-Hill). Neville Hobson kommer att hålla keynote-sessionen på Disruptive Media: Från massmedia till mikromedia den 16 april på temat “Achieving measureable business results with social media”. Andra talare den dagen är: * Fredrik Svensson, Starcom: Mediebyråns roll när medielandskapet förändras * Alfred Ruth, VideoPlaza: Webbvideoannonseringens A-B-C – varken tv eller banners * Mattias Östmar, PRfekt: Psykografisk målgruppsanalys * Anna Caracolias, Adimo: Mobila möjligheter * Annika Lidne, Lidne Inc.: Strategier för sociala medier * Kristofer Björkman, NewsDesk: Nya pr-verktyg för ny kommunikation * Joakim Jardenberg, MindPark: Det framtida medielandskapet Den 17 april håller Neville Hobson en exklusiv workshop med bara 20 deltagare, även den på Berns i Stockholm. Det är en heldag för alla som snabbt vill komma på bana med sociala medier. Ur innehållet: * Web 2.0: Varför ska du bry dig? * Seismiska förändringar: förändringar I samhället, förändringar I förtroende och deras omskakande effekter på företag och organisationer. * Vad är "sociala medier"? En övergripande genomgång av de sociala mediernas ekosystem. * Var och hur sociala medier passar in I affärsvärlden? * Affärsanvändningar för sociala medier med praktiska fall. * Att bevaka blogosfären och de sociala nätverken. * De sociala mediernas roll I att skydda företagets rykte. * Att utnyttja de stora förändringarna som de sociala medierna innebär. * Framväxande metoder för blogger relations. * En titt på vad som kommer härnäst. Disruptive Media är en heldagskonferens den 16-17 april på Berns i Stockholm om den glödheta arenan för sociala medier och kommunikation på Internet, av kommunikatörer för kommunikatörer. Det handlar om de stora förändringarna i kommunikation, beteende, dialog, relationer och transparens - inte teknik. Den första konferensen 2007 blev en succé och mycket omskriven. Presskontakt Annika Lidne E-post: annika [at] lidne [dot] com Telefon: 070 435 05 45 Länkar Konferenssajt: www.disruptivemedia.se Information om tidigare konferens med citat Pressbilder från tidigare konferens

• Massmedia