Webbvideoannonsering - inte TV eller banners

Video på nätet kommer med stormsteg och allt fler väljer att titta på rörliga medier via datorn istället för TVn. Men att annonsera i video på nätet är inte som traditionell TV-reklam - eller bannerannonsering på Internet. På Internet kan varje användare själv hoppa i videon - och därmed hoppa över reklamen om den ligger i själva videon. Tittarna tröttnar snabbt och nästa videoklipp är bara ett klick bort. Samtidigt är video den mediaform som idag växer allra snabbast på Internet och som engagerar flest människor. Alfred Ruth från VideoPlaza lär dig allt du behöver veta i "Webbvideoannonseringens ABC" på Disruptive Media den 16 april på Berns. - Det som är nytt med webbvideoannonsering är att alla företag, stora som små, kan vara med, säger Annika Lidne, arrangör av Disruptive Media, och fortsätter: - VideoPlaza är ett av de mest spännande företagen på det här området och vi är glada att de kommer och delar med sig av sina kunskaper. Disruptive Media är en heldagskonferens den 16-17 april på Berns i Stockholm om den glödheta arenan för sociala medier och kommunikation på Internet, av kommunikatörer för kommunikatörer. Det handlar om de stora förändringarna i kommunikation, beteende, dialog, relationer och transparens - inte teknik. Den första konferensen 2007 blev en succé och mycket omskriven. Presskontakt Annika Lidne E-post: annika [at] lidne [dot] com Telefon: 070 435 05 45 Länkar Konferenssajt: www.disruptivemedia.se Information om tidigare konferens med citat Pressbilder från tidigare konferens

• Massmedia