Politiker - ditt professionella rykte tar fram det genuina, inspirerar och attraherar väljare

Många politiker anlitar PR-konsulter inför kommande personvalskampanj nästa år för att bygga någon form av personligt varumärke. Men hur lätt spricker inte det man klistrar på, vi ser det hända gång på gång och vi verkar inte lära oss läxan. Och du som politiker - du är inget varumärke - du är en person med ett professionellt rykte. Du kommer alltid att anlända tvåa, ditt professionella rykte går hela tiden före dig. Känner du inte till hur det ser ut, då kommer du mer eller mindre att famla i blindo.

När du analyserar och utvecklar ditt professionella rykte då får du också reda på det genuina, det som attraherar och inspirerar väljare och ger dig framgång i en personvalskampanj. På detta sätt skapar du också den trovärdighet som är så avgörande för dig som politiker idag.

Vilken är din "Next Big Thing" som politiker, det som du i grunden känner att du vill uppnå. Det, i kombination med ditt professionella rykte, är det uppdragsgivarna, kunderna - och i ditt fall väljarna tar sitt beslut på. Samstämmig forskning pekar på det.

• personliga varumärken