Vegansk grillkväll med Djurens Rätt i Karlstad

Pressmeddelande   •  Jul 07, 2017 15:00 CEST

Kom och grilla med Djurens Rätt i Karlstad den 12 juli

Den 12 juli anordnar Djurens Rätt tillsammans med Oumph! en vegansk grillkväll på Sandgrundsudden. Det bjuds på wraps med grillade tandori BBQ Tarragon & Lemon strips. Arrangemanget är en del av Djurens Rätts stora sommarturné och är öppet för alla, först till kvarn gäller.

Mellan klockan 16.00 och 19.00 bjuds det på grillfest vid bryggorna på Sandgrundsudden nära Värmlands Museum. Tillsammans med vegoföretaget Oumph bjuder vi på wraps med Oumph tandoori strips till alla som kommer förbi! All mat är vegansk och evenemanget är drog/alkoholfritt. Det kommer finnas en frågesport där du kan vinna fina priser, gratis veganska recept att ta med dig hem, möjlighet att bli medlem i Djurens Rätt och mycket mycket mer.

SAMARBETSPARTNERS
Oumph!

SPONSORER
Matmagasinet VEGO
ClearLife
Planti

Under Djurens Rätts sommarturné ordnas det grillkvällar på följande platser:
11 juni: Umeå, Broparken
8 juli: Malmö, Folkets Park
12 juli: Karlstad, Sandgrundsudden
15 juli: Lund, Stadsparken
26 juli: Örebro, Stadsparken

Menyn kommer variera mellan grillkvällarna.

Djurens Rätt är Sveriges största djurrätts- och djurskyddsorganisation med mer än 40 000 medlemmar. Vi är partipolitiskt obundna och arbetar för ett en värld där djur respekteras som kännande individer med rätt till sina egna liv. Djurens Rätt är beroende av frivilligt stöd för att kunna hjälpa djuren.