Skärgårdsfestivalen på Djurönäset 14 juli 2012

Nyhet  •  2012-04-29 11:14 CEST

Sommarfest för hela familjen med fartfyllda skärgårdsaktiviteter, underhållning med välkända artister, restauranger med sommarmat och grillat, vin- och champagnebar med skaldjur/fisk och till sist nattklubb med DJ. Den 14 juli med start kl 11.00 för barnen och för de lite mer vuxna från kl 14.00.

På förmiddagen startar festivalen med ett program som flirtar med den yngsta generationen, men som även är spännande och roligt för föräldra-generationen. Robban Hoffman från Sveriges hetaste coverband Hoffman Cirkus, underhåller på terrassen. En riklig brunch-buffé serveras i Skärgårdsrestaurangen.

14:00-22:00 Skärgårdsfestival

Festivalområdet öppnar. På fotbollsplanen står stora scenen. Här spelas glad och medryckande musik från representanter för svensk artistelit. Hoffman Circus är husband med gästartister. Mitt emot scenen står ett stort mat-, öl- och vintält. Här serveras sommarmat, direkt från kolgrillen, hamburgare och grillspett (fisk, kyckling, biff) med tillbehör

Aktivitetsbolaget Öppet Hav erbjuder laserduvskytte och pilbågsskytte och man kan boka in sig och köpa biljetter till RIB- och helikopterturer.

På baksidan av Seregården, mot havet, står den lilla scenen. Här spelas lite lugnare och stämningsskapande musik. Pergolan är omgjord till vin- och champagnebar. Köket serverar skaldjur och fisk från en skärgårdsinspirerad meny.

21:30-02:00 Nattclub

Senare på kvällen och långt inpå småtimmarna avslutas dagen med nattclub i stora baren. Det är öppet till verandan utanför för att man riktigt ska kunna insupa sommarnatten, mellan diskodansen till DJ eller barhänget.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom