ALS-galan 2-3 juni

ALS-Galan 2 - 3 juni

Den 2 juni arrangerar Susie Päivärinta och Djurönäset Galan mot ALS tillsammans med Neuroförbundet och föreningen STOPPA ALS.

De insamlade medlen inklusive alla biljettintäkter går oavkortat till ett nytt kliniskt behandlingscentrum på Karolinska Sjukhuset Huddinge och anhörigstöd.

Susie Päivärinta säger -När en nära vän fick ALS i höstas och jag fick höra hans historia blev jag både arg och väldigt sorgsen över hur han behandlats av sjukvården. Man känner sig maktlös som vän och tyvärr har jag nu sett att behovet är stort hos många sjuka och anhöriga att lyfta fram denna dödliga sjukdom. Målet med galan är att få mer fokus och stöd till sjuka och anhöriga samt att driva forskningen framåt.

Hela helgen den 2-3 juni kommer man till subventionerat pris kunna njuta av Djurönäsets faciliteter som sköna behandlingar, trevligt mingel samt äta en god middag och toppa med en Gala fylld av kärlek, hopp och glädje.

Alla inblandade - Konferencier, artister, tekniker, lokaliteter m.fl. ställer uppgratis och syftet är att bidra till insamlingen av de 1,5 miljoner kronor som behövs för att möjliggöra igångsättande och drift av ett center för kliniska behandlningsstudier för ALS-patienter vid Karolinska sjukhuset i Huddinge, ALS Treatment Center Karolinska.

Catrine Furubom, Eventchef på Djurönäset säger - Genom att arrangera denna gala så hoppas vi på bra med uppmärksamhet för sjukdomen och även ett rejält tillskott till forskningen för att stoppa ALS.

Galan leds av Suzanne Axell från Fråga Doktorn. Ett härligt gäng artister, såsom Bröderna Rongedal, Lili & Susie, Tone Norum, Richard Herrey, Robert Hoffman, Suzzie Tapper , Gladys del Pilar, kören Gladness. Alla artister kommer kompas av ett av Sveriges bästa liveband, The Playboys. Några av Sveriges ledande forskare och läkare kring ALS kommer att vara på plats samt inspirerande hälsoteam.

Olika varianter av biljetter, med eller utan övernattning på Djurönäset finns att köpa via  www.djuronaset.com

Om ALS

För mer information runt galan, vänligen kontakta Catrine Niemi Furubom, Eventchef på Djurönäset.
Catrine.furubom@djuronaset.com  070-244 83 21