Stor festivaldag i skärgården

På Djurönäset, precis över Djuröbron i Stockholms skärgård blir det en händelserik dag den 14 juli. Från tidig förmiddag till sen natt fylls den stora udden med ett myller av aktiviteter för alla åldrar och alla smaker. Djurönäset bjuder på skärgårdsfestival och sommarfest för hela familjen, med fartfyllda skärgårdsaktiviteter, underhållning med välkända artister, restauranger med sommarmat och grillat, vin- och champagnebar med skaldjur/fisk.

Musik
Stora scenen blir välfylld med underbara artister som Eric Gadd, Patrik Isaksson, De Södervisa och Svenska Lyxorkestern. Allt under ledning av festivalens husband Hoffmans Circus.Lilla scenen bakom Seregården nere vid bryggan, spelas lite lugnare och stämningsskapande musik med bland annat pianist Mats Tärnfors och Patrik Isaksson.

Mat & dryck
För alla hungriga festivalbesökare serveras äkta sommarmat direkt från grillen i ett stort mat- öl- och vintält. Strax intill lilla scenen ligger Seregården med Pergolan och en riktigt lyxig vin- och champagnebar med en skärgårdsinspirerad meny som serverar fisk och skaldjur under hela dagen.

Att göra
Öppet Hav, aktivitetsbolaget på Djurönäset står för spännande aktiviteter som laser-lerduve-skytte och pilbågsskytte och vill man ha ännu mer aktion kan man boka in sig och köpa biljetter till turer med RIB-båtar och helikopter. För de lite mindre barnen blir äventyret bland annat att rida ponny.

En riktig festivaldag innehåller också festivalbrunch och efterfest i nattklubben. Innan festivalen drar igång på riktigt kan man ladda med en stor, riklig brunch i stora restaurangen för att orka ta del av allt som händer. Robert Hoffman och Galaxa underhåller till brunchen och erbjuder ansiktsmålning för barnen. Till sist, sent på kvällen och långt inpå småtimmarna avslutas dagen med efterfest i stora baren. Baren är öppen ut mot verandan, så alla kan njuta i den svenska sommarnatten, mellan barnhäng och diskodans.

Artisterna

Eric Gadd - en fantastisk låtskrivare och kanske vår största svenska soulartist.

Patrik Isaksson - en av våra mest folkkära svenska popartister med låtar som ”Du får göra som du vill” och ”Hos dig är jag underbar”.

Hoffman Circus är ett av Sveriges mest populära cover- och underhållningsband. Bandet kommer att vara festivalens husband och underhålla på både eftermiddagen och kvällen samt även kompa Eric Gadd och Patrik Isaksson.

Svenska Lyxorkestern – blandar folkviseton, körsång, vispop och traditionell svensk schlagermusik i en tidlös kategori. Består av Janne Bengtson flöjt, Hans Gardemar dragspel, Peter Gardemar violin och Anders Forsslund sång och kontrabas.

De Södervisa - Sveriges bästa Cornelisband.

Galaxa - den nya barnidolen i en värld där är allt möjligt!

• evenemang
  • festival
  • artister
  • musik
  • rib-båt

Djurönäset är ett av Sveriges största konferenshotell. Anläggningen har 274 hotellrum och 80 mötesrum med kapacitet för drygt 500 övernattande och konfererande gäster eller grupper upp till 450 personer.

Djurönäset ligger i Värmdö kommun, cirka 45 minuter med buss eller bil från centrala Stockholm. Verksamheten är Svanenmärkt, har fyra stjärnor Superior från Visita, svensk besöksnäring samt säkerhetscertifierad av Safehotels alliance. Djurönäset är utvald medlem av Svenska Möten.