Kändisar gillar Djurskyddet Sverige

Pressmeddelande   •   Nov 30, 2011 07:00 CET

Fem svenska kändisar vars hjärtan klappar för djur har valt att stödja Djurskyddet Sverige genom att bli medlemmar. I korta filmklipp berättar de varför de tycker att djurskydd är viktigt.

Artisten Sarah Varga är en av kändisarna som har spelat in ett filmklipp tillsammans med sin hund Molly.
Jag tycker att djur precis som människor ska behandlas med kärlek och respekt. När jag fick förfrågan om att stödja Djurskyddet Sveriges arbete var det en självklarhet för mig att göra det, säger hon.

Lili och Susie har sedan barnsben haft ett brinnande intresse för djur och har på olika sätt jobbat aktivt med djurskyddsfrågor.
Vi tycker att det är jätteviktigt att alla människor på vår jord lär sig visa hänsyn för allt levande. För oss är alla som kämpar för djuren riktiga hjältar. Ett drömprojekt vore att genomföra en tv-sänd djurgala där alla pengar som samlas in går till behövande djur, berättar Susie.

Rättsexperten Sven-Erik Alhem, buktalarparet Zillah och Totte samt Daniel Eriksson som just nu är aktuell i dokumentärserien ”Danne och Bleckan” har också spelat in filmklipp.

Vi är glada över kändisarnas engagemang och vi vet att de kan hjälpa till att öka kännedomen om organisationen och på så sätt hjälpa fler djur i längden. I dagsläget har vi drygt 13 500 medlemmar, en siffra som vi vill och hoppas ska växa, säger Sara Frick som är informatör och insamlingsansvarig på Djurskyddet Sverige.

Se alla filmklipp

För mer information kontakta:
Sara Frick, informatör och insamlingsansvarig
sara.frick@djurskyddet.se

Kommentarer (1)

Hej
    Jag tror att ni som är ``kändisar´´ gör en väldigt stor insatts ni syns ni hörs,och ju fler vi blir som stötar er.desto bättre blir det.

- Jane Byström - 2012-01-13 12:33 CET