Årets Foodservicevara: 2019 års nominerade produkter klara!

Årets Foodservicevara är ett branschpris som delades ut första gången 2018. Priset tilldelas den produkt som haft en särskilt framgångsrik lansering, bidragit till innovation och skapat värde för restaurangen och/eller storköket och deras gäster.

Årets tre nominerade produkter är:

Gray’s Bakery – Vegansk brownie

Kronfågel – Klubbfilé med skinn

Orkla Foods Sverige – Anamma formbar vegofärs

Årets Foodservicevara delas ut av branschorganisationerna DLF, Dagligvaruleverantörers Förbund, Visita och Livsmedelsgrossisterna för Restaurang och Storkök.

Vinnaren koras på DLFs event Foodservice ’19 den 12 juni på restaurang K-märkt Garnisonen i Stockholm.

Läs mer på tävlingens webbsida Årets Foodservicevara

• Mat

• storkök
  • branschpris
  • foodservice
  • restaurang
  • utmärkelse
  • lansering
  • dagligvaruleverantörer

DLF, Dagligvaruleverantörers Förbund, är en branschorganisation för företag som säljer dagligvaror till handel, restauranger och storhushåll i Sverige. DLFs uppdrag är att, direkt och/eller indirekt genom dotter- och intressebolag, erbjuda medlemmarna affärsrelevant kunskap, inspirerande och utvecklande mötesplatser samt företräda dagligvaruindustrin* i branschgemensamma frågor.

* Företag som säljer livsmedel, drycker, kemtek, non-food, egenvård, tidningar, tobak och specialvaror till handel, restauranger och storhushåll i Sverige.