D-Links router vinner prestigefullt designpris

D-Links router DIR-685 vinner årets Good Design Award i kategorin nätverks- och hemdatortillbehör för sin innovativa design. Priset delas varje år ut av Japan Industrial Design Promotion Organisation.

DIR-685, som lanserades tidigare i år, är den första nätverksroutern för hemmabruk som kombinerar snabb wifiuppkoppling, en digital fotoram och lagringsmöjligheter. Routern innehåller även D-Links energibesparande teknik för minimal miljöbelastning.

- Vi är hedrade över att ta emot detta prestigefyllda pris. Att vinna en Good Design Award är ett bevis på vårt engagemang att förstå kundens behov genom att skapa innovativ och praktisk design, säger Osbert Ong, D-Link Head of Product Management i Europa.

Årets Good Design Awards mottog 2952 nomineringar från hela världen och inom kategorin nätverks- och hemdatortillbehör fick 283 produkter motta utmärkelsen.

Tidigare har DIR-685 tilldelats ett designpris från Red Dot - en av världens ledande organisationer inom design.

Mer information om DIR-685: http://korta.nu/dlink_dir685

Bild: http://www.flickr.com/photos/dlinknordic/3521716166/sizes/l/in/photostream/

För mer information, vänligen kontakta:
Hélène Rönnmark, Marknadsdirektör
D-Link Nordic
E-post: helene.ronnmark@dlink.se

D-Link är en världsledande leverantör av nätverksprodukter till företag och konsumenter. Företaget är marknadsledande globalt inom trådlösa routrar, baserade på Wireless N-tekniken, samt icke administrerbara switchar. I Norden är D-Link den största leverantören av trådlösa nätverk för hemmet. D-Link har också positionerat sig som banbrytare inom "grön IT" genom att vara först ut med att lansera miljö- och energibesparande Ethernet-switchar samt trådlösa routrar. Sedan D-Link grundades 1986 har bolaget vuxit stabilt och omsättningen 2007 blev över 1 miljard dollar. Bolaget har i dag över 2 000 anställda fördelade på 127 kontor runt om i världen. D-Link Nordic etablerades redan 1995 och är idag drygt 70 personer med kontor i Stockholm, Oslo, Köpenhamn, Helsingfors och Haparanda. www.dlink.se

• Nätverksprodukter

• storage router