D-Link lanserar babykamera med tillhörande app

Föräldrar kan nu enklare ha koll på sin bebis med D-Links trådlösa baby-kamera. Föräldrarna kan se, höra och prata med barnet från en smartphone, surfplatta eller en dator.

D-Link släpper nu EyeOn Baby Camera (DCS-825L) som är utvecklad för att kunna ge nyblivna föräldrar ökade möjligheter att hålla koll på familjens nytillskott. Det är en babykamera med en rad användbara funktioner som högupplöst bild (HD), sensorer för temperatur och ljud, mörkerseende, trådlös anslutning samt fjärråtkomst.

Genom mobilappen "mydlink Baby app" kan en förälder ansluta trådlöst direkt till kameran, och då enkelt komma åt en live-video-feed från sin mobil eller surfplatta. DCS-825L har inbyggd mikrofon och högtalare för tvåvägskommunikation, så kan en förälder också direkt prata med och lugna sitt barn via appen.

– Att kunna hålla ett vakande öga på ett nyfött barn den första tiden och kunna fånga ovärderliga ögonblick är något som varje förälder värdesätter högt. Att se sitt barn växa upp är en resa där man som förälder vill vara med så mycket av tiden som det bara går. Att lämna ett barn i spjälsängen för att sova kan vara känslosamt för en nybliven förälder, man vill veta att barnet har det bra. Därför lanserar D-Link en specialanpassad babykamera för att föräldrarna ska kunna hålla koll på deras små barn var som helst, när som helst, säger Marco Stenvall, produktchef på D-Link AB.

Med sensorer för både temperatur och ljud får föräldrarna koll på om rummets temperatur faller eller ökar alternativt om barnet börjar gråta. I kameran finns även vaggsånger för att hjälpa barnet att somna, och inbyggd nattbelysning för bra bild även på natten. Kamerans moderna design gör att den passar perfekt i ett barnrum och kan enkelt placeras på en hylla eller ett skåp alternativt monteras på väggen. Till kameran inkluderas även utbytbara skal i färgerna rosa och blå.

Det finns plats för att sätta in ett minneskort och då kunna spela in video från kameran. Det ger mamman eller pappan möjlighet att gå tillbaka i tid och se vad som har hänt vid ett givet tillfälle.

Som en del av lanseringen, samarbetar D-Link med Twentieth Century Fox för den kommande filmen ’Walking with Dinosaurs: The 3D Movie’. Precis som att föräldrar kan lita på EyeOn Baby Camera för att fånga de ovärderliga stunderna i sina barns utveckling, så ger ’Walking with Dinosaurs: The 3D Movie’’ den ultimata uppslukande upplevelsen av livet för en ung dinosaurie och hans följeslagare, fågeln Alex. För första gången i filmhistorien, kommer publiken verkligen se och känna hur det var när dinosaurierna härskade på jorden.

Produktvideo

Produktsida

Länk till mydlink Baby app för iPhone och iPad

Länk till mydlink Baby app för Android

Lågupplösta pressbilder

Högupplösta pressbilder
ftp://ftp.dlink.eu/Product_Images/DCS-825L/

D-Link EyeOn Baby Camera (DCS-825L) blir tillgänglig i butik från 26 november. Det rekommenderade priset är 1 195 kronor.

För mer information vänligen kontakta:

D-Link är en världsledande leverantör av nätverksprodukter för det digitala hemmet, företag samt tele- och bredbandsoperatörer. D-Link designar, utvecklar och tillverkar nätverksprodukter som integrerar switching, trådlösa produkter, bredband, lagring, ip-kameror och molnbaserad nätverkshantering. D-Link Norra Europa (Norden och Benelux) etablerades 1995 och har idag drygt 60 medarbetare samt kontor i Bryssel, Helsingfors, Haparanda, Köpenhamn. www.dlink.se

• babyvakt
  • babymonitor