D-Link lanserar världens första 180 ̊ Wireless AC Wide Eye-kamera

Idag lanserar D-Link världens första trådlösa AC kamera och lägger därmed grunden för framtidens uppkopplade övervakningskameror. Med 180° blickfång i realtid erbjuder den nya kameran det bredaste synfältet bland alla kameror på dagens marknad.

Panoramakameran, Wide Eye HD 180 ̊ (DCS-960L) ersätter behovet av två eller flera kameror för att se allt i ett rum. Till skillnad från de flesta statiska kamerorna som möjliggör 130 ̊ synfält, erbjuder det den nya kameran 180 ̊vilket eliminerar kamerapanoreringar. Eftersom kameran kan placerar var som helst i rummet och inte är begränsat till hörn, blir den svårare att upptäcka för inkräktare.

- Vanligtvis är liknande kameror och teknik avsedda för företag men vi vet att säkerhet i hemmet är en viktig fråga för många. Panoramakameran Wide Eye HD 180 ̊ är banbrytande teknik som gör det möjligt att uppnå ultimat övervakning av ett rum från en enda enhet. Nu har man inte längre någon anledning att oroa sig för att man missar något, säger Kevin Wen, VD för D-Link Europa.

Kameran är en perfekt grund för gör-det-själv säkerhetsinstallation för både hem och företag – dels tack vare HD-videokvalitet men också den inbyggda mikrofonen, automatisk dag- och nattvisning samt möjligheten att ställa in kameran för att övervaka rörelse inom ett visst område - exempelvis ingångar eller fönster - eller för ljud överstigande en viss volym, som skulle utlösa en varning vid avvikelser.

Panoramakameran Wide Eye HD 180 ̊ är en del av mydlink-aktiverade kameror, vilket gör att den enkelt och säkert kan nås och hanteras – även på distans – via en smartphone, surfplatta eller dator. Eftersom kameran nås via den fria mydlink-appen eller mydlink online-portal, kräver den inte extra abonnemangsavgifter eller specifika programvaror för användaren.

Det medföljande 16GB microSD-kortet underlättar användningen och gör att användare kan spela in video lokalt på kameran, utan att dra på sig månadsavgifter. Kameran kan ställas in för kontinuerlig inspelning alternativt inspelning vid utlösande händelse eller schema.

Funktioner• 180 graders synfält – Det bredaste vidvinkelobjektivet på en fast konsumentkamera, perfekt för stora rum och områden med flera ingångar

• Video i HD 720p-kvalitet - Detaljrik och skarp bildkvalitet för att övervaka ditt hem
    • Unik De-Varp teknik - Maximerad videokvalitet med mindre förvrängning • Trådlös AC - Senaste dual-band Wi-Fi tekniken för bättre bandbredd och förbättrad räckvidd
  • Rörelse- och ljud-registrering – Push-varningar vid registrerad rörelse eller ljud