D-Link släpper livekamera-app för iPad och Android

D-Link lanserar nu en app, som kallas ”mydlink +” som riktar sig till användare av iPad och Android-surfplattor.  Den nya appen gör det möjligt att titta på högkvalitativ video från upp till fyra nätverkskameror samtidigt.

Pressbilder på Flickr

Den nya appen, som bygger på samma princip som gratis-appen mydlink Lite, gör det enkelt att spara ögonblicksbilder av live-streamad video, växla mellan olika kameror samt låta användaren se fyra live-kameror på samma skärm.

– Övervakning via mobilen eller en surfplatta ger användaren trygghet att veta vad som händer hemma. När man har behov av att se vad som händer hemma är man ofta på språng och sitter inte framför en dator. Vi lanserar mydlink+ för att erbjuda ännu fler fördelar och funktioner för det växande antal människor som har en surfplatta, säger Marco Stenvall, produktchef på D-Link AB.

Appen mydlink+ är kompatibel med Android-baserade telefoner och surfplattor samt iPad.

Sedan tidigare finns gratis-appen ”mydlink Lite”, för iPhone och Android-telefoner, som låter användarna se direktsänd video och ta ögonblicksbilder med upp till fyra mydlink-kameror.

Mydlink gör nätverkskameror okomplicerade
Att installera en kamera till ett nätverk och se livesändningar har tidigare krävt komplexa konfigurationer. Med mydlink-apparna och de kompatibla mydlink-kamerorna är det enkelt med en steg-för-steg guide att få fullt fungerande kameror på några minuter. Via en webbtjänst skapar man ett mydlink-konto, vilket gör att det går att titta på sändningar direkt (och även sköta kameran) på smartphones, surfplattor eller via en webbtjänst på en dator.

Appen mydlink+ finns att ladda ner från iTunes och Android Market nu. Appen kommer att kosta 34 kronor, men säljs till en början för ett introduktionspris på 7 kronor till och med den 31 december 2011.

Mydlink-produktsida
www.dlink.se/mydlink

Länk till iPad-app i App Store

Länk till Android-app