D-Links nya PowerLine Starter Kit – för ett utökat Wi-Fi-nätverk

Stockholm 25 april 2017. D-Link lanserar PowerLine AV1000 Wi-FI AC Starter Kit som hjälper Wi-Fi-användare, såväl hemma som på jobbet, att få trådlös anslutning i hela byggnaden, vilket gör lösningen idealisk för t ex 4K-mediastreaming och snabb nedladdning av filer.

DHP-W611AV Powerline AV1000 Wi-Fi AC Starter Kit hjälper användare att smidigt få en pålitlig och snabb trådlös täckning överallt i byggnaden. Genom att i varsitt vägguttag ansluta en DHP-W610AV PowerLine AV1000 Wi-Fi-adapter och en DHP-P610AV PowerLine AV1000 Gigabit Passthrough Adapter kan man använda husets befintliga elnät till att öka det trådlösa nätverkets räckvidd.

Om du är frustrerad över att din Wi-Fi-signal inte täcker ett specifikt rum eller område, så erbjuder den nya PowerLine Starter Kit-lösningen dig ett enkelt och effektivt sätt att lägga till en Wi-Fi-hot spot där du behöver det, endast genom att ansluta lösningen till ett vanligt eluttag, säger Kevin Wen, VD på D-Link i Europa. Vi använder den senaste AV2.1 PowerLine-teknologin, med förbättrad multiadapterprestanda, för att minska störningar och stödja datahastigheter på upp till 1GB. Den här teknologin ger användarna möjlighet att tydligt förbättra prestandan för aktiviteter och applikationer som kräver hög bandbredd, som t ex att streama filmer i 4K eller att ladda ner stora filer. Vanligt internetsurfande blir då inte bara mycket snabbare, utan även både pålitligare och trevligare.

För en förbättrad prestanda och säkrare anslutning erbjuder DHP-W611AV Powerline AV1000 Wi-Fi AC Starter Kit funktioner som t ex Wireless AC1200 (dual-band) som kan kombinera trådlösa nätverk med upp till 1.2Gbps hastighet. Den stödjer även Quality of Service, som tillåter trafikprioritering för t ex multimediatrafik över annan internettrafik för att garantera hög streamingkvalitet i alla lägen. 128-bit AES-kryptering garanterar en helt säker nätverksanslutning via elnätet, som installeras via Wi-Fi Protected Setup (WPS) med en enkel knapptryckning.

DHP-W611AV PowerLine AV1000 Wi-Fi AC Start Kit-funktionerna inkluderar:

• Den senaste PowerLine AV2.1-teknologin – upp till 1Gbps hastighet med användning av befintligt elnät med reducerat brus och förbättrad multiadapterprestanda.
  • Dual-band Wireless AC1200 – kombinerad trådlöst hastighet upp till 1.2Gbps.
  • Installation med ett enkelt knapptryck – säkra ditt Powerline- och Wi-Fi-nätverk med samma teknologi som används för nätbaserade banktjänster (128-bit AES-kryptering) med ett enkelt knapptryck.
  • Quality of Service (QoS) – kan maximera prestandan genom att prioritera nätverkstrafik baserat på användning.
  • IPv6-stöd– kompatibel med det senaste internetprotokollet.
  • Enkel konfiguration – installation och konfiguration via webbläsaren.
  • Strömsparläge–går automatiskt in i energisparläge när den inte används.

För mer information, vänligen besök: http://www.dlink.com/se/sv