Högupplöst pan/tilt/zoom cloudkamera

D-Link lanserar DCS-5222L, inspelningsbar pan/tilt/zoom-kamera, som enkelt kan visa livevideo och styras via iPhone, iPad, Android-mobil eller dator. HD-kameran har en motoriserad 340-graders pan- och tiltfunktion och med hjälp av infraröd teknik fångar man bilder även nattetid.

D-Link släpper nu en PTZ-kamera, DCS-5222L, och utökar därmed sin cloud-kameraserie ytterligare. Den nya kameran är en mångsidig övervakningslösning för hemmet eller mindre företag och är lika användarvänlig som de kameror som D-Link har lanserat det senaste året. Kameran har pan/tilt/zoom-funktion (PTZ), infraröd belysning för automatisk dag/natt-översyn samt microSD-plats för lagring av bilder och videomaterial.

Med den senaste tekniken inom fjärrövervakning filmar kameran 720p högupplöst video på upp till 30 bilder per sekund med maximal skärpa. Infraröd lysdiod-teknik gör det möjligt att fånga detaljer på upp till fem meters avstånd - även i kolsvart mörker.

Tvåvägskommunikation med personer i närheten av kameran är möjlig med hjälp av den inbyggda mikrofonen och anslutning av externa högtalare. Det ger övervakningen ytterligare en dimension. Kameran har även rörelsedetektor med varningsystem via epost vid händelse av misstänkt intrång.

– Vår nya PTZ-kamera är utvecklad för hemanvändare och småföretagare som på ett enkelt sätt vill få bättre översikt över sin affärsverksamhet eller egendom - även när de är jobbet eller ute och reser, säger Marco Stenvall, produktansvarig D-Link.

Funktioner och egenskaper DCS-5222L
• Skarp bild med 720p HD-upplösning
• Utökat synfält med pan, tilt och zoom
• Inspelning med upp till fem gånger mer film jämfört med MPEG
• Infraröd LED
• Förbättrad rörelsedetektor med inbyggd PIR-sensor
• Wireless N (802.11n)
• Appar till iPhone, iPad och Android
• Lokal inspelningsfunktion med minneskort (microSD)
• Inbyggd mikrofon och anslutning för externa högtalare (3.5 mm)
• Wi-Fi Protected (WPS)

Hur fungerar cloudtjänsten?
Genom en enkel installation kan användare enkelt integrera en eller flera cloudkameror i ett befintligt nätverk och strömma video i realtid till iPhone, iPad, Android-enhet eller en dator. Appen mydlink+ för iPad- och Android-surfplattor ger användare möjlighet att fjärrövervaka flera kameror simultant. Följande kameror ingår sedan tidigare i D-Links cloud-sortiment:

Pris och tillgänglighet DCS-5222L
Rekommenderat butikspris för DCS-5222L är 2995 kr (inklusive moms) och den är tillgänglig omgående.

Mydlink i App Store

Mydlink+ i App Store

Högupplösta bilder
ftp://ftp.dlink.eu/Product_Images/DCS-5222L/