Music Everywhere skapar trådlös musik i hela huset

D-Links nya Music Everywhere förvandlar dina gamla högtalare till trådlösa wifi-högtalare. Nu kan du enkelt strömma musik trådlöst från din mobiltelefon eller surfplatta.

Music Everywhere (DCH-M225) är en fristående produkt för D-Links nya utbud kring det smarta hemmet – mydlink Home. Nya Music Everywhere är liten och portabel och kan enkelt flyttas runt i hemmet eller kompletteras med flera Music Everywhere-enheter, vilket ger möjlighet att styra musiken från rum till rum. Music Everywhere innehåller ytterligare en funktion då den även fungerar som nätverksförlängare till ett wifi-nätverk.

– Music Everywhere gör det otroligt enkelt att dra nytta av alla trådlösa enheter i huset och strömma musik i hemmet utan de begränsningar som exempelvis Bluetooth har, att det endast fungerar på kort distans. För ytterligare bekvämlighet förbättrar vår nya musikprodukt även det trådlösa nätverket genom den inbyggda nätverksförlängaren. Det gör det lättare att nå områden i huset som är svåråtkomliga för den trådlösa wifi-signalen, vilket säkrar en bra musikupplevelse oavsett var du befinner dig i ditt hem, säger Marco Stenvall, produktchef på D-Link.

Music Everywhere ansluts direkt i ett eluttag. Den är kompatibel med både Android- och iOS-enheter, samt nätverksuppkopplade mediaspelare. Den fungerar med alla högtalare eller stereoanläggningar med en standard 3,5 mm hörlurskontakt. Den kan dessutom strömma musik från alla typer av mediaspelare, smartphones och surfplattor som stöder DLNA eller Airplay.

Med hjälp av Wi-Fi Protected Setup (WPS) gör du installationen av Music Everywhere med en snabb knapptryckning. Användare som inte har stöd för WPS i sin router kan ladda ner D-Links QRS-app och följa en enkel steg-för-steg-guide, alternativt logga in i D-Links webbgränssnitt för att administrera enheten.

Music Everywhere har stöd för den trådlösa standarden 802.11n och når hastigheter på upp till 300 Mbps och hjälper wifi-signalen förbi tjocka väggar.

Lågupplösta bilder: https://www.flickr.com/photos/dlinknordic/
Högupplösta bilder: http://bit.ly/mydlink-Home-bilder
Produktinformation: http://bit.ly/mydlink-Home-produktinfo

D-Links nya produktutbud mydlink Home (se releaterat pressmeddelande) och Music Everywhere är tillgänglig 7 oktober i hela Europa. Det rekommenderade butikspriset på mydlink Home Music Everywhere (DCH-M225) är 499 kronor.

För mer information vänligen kontakta:
E-post: marco.stenvall@dlink.com

D-Link är en världsledande leverantör av nätverksprodukter för det digitala hemmet, företag samt tele- och bredbandsoperatörer. D-Link designar, utvecklar och tillverkar nätverksprodukter som integrerar switching, trådlösa produkter, bredband, lagring, ip-kameror och molnbaserad nätverkshantering. D-Link Norra Europa (Norden och Benelux) etablerades 1995 och har idag drygt 60 medarbetare samt kontor i Bryssel, Helsingfors, Haparanda, Köpenhamn. www.dlink.se

• Musik

• apple