Nu släpps Boxee för iPad!

Nu finns den nya appen ”Boxee for Ipad” tillgänglig gratis i App Store. Se och dela enkelt dina favoritvideos på din iPad och upplev dem samtidigt på en stor TV-skärm bekvämt i soffan.

Idag släpps äntligen Boxee för iPad i App Store. Med appen, som är gratis, kan Boxee Box by D-Link även användas på en iPad. Boxee for iPad gör det enkelt att  titta på och dela medieupplevelser. Alla filmer, tv-serier och videoklipp som användarna tittar på via den nya appen kan strömmas direkt till TV:n via Boxee Box och kan därmed enkelt ses på en stor TV-skärm. Boxee for iPad kan dessutom strömma filer från en dator via ett hemmanätverk direkt till iPad, vilket innebär att man slipper lägga tid på att konvertera filerna för iPad. Det blir också enkelt att dela favoritfilmer med sina vänner på sociala nätverkssajter som Facebook, Twitter och Tumblr.

– Att ge Boxee Box-användarna denna nya iPad-app är ännu en del av vårt arbete för att alla medieenheter i hemmet ska kunna prata med varandra – oavsett om det är en router, lagringsenhet, kamera, mobiltelefon, Boxee Box eller en iPad. Det finns ingen annan plattform som kan hantera en så utbredd integration. Det är användarupplevelsen som sätter riktmärket för framtidens Internet-TV, säger Kevin Wen, VD för D-Link Europa.

Mer information om appen:

Länk till iPad-appen i App Store:

Om Boxee Box by D-Link
Boxee Box by D-Link är en mediespelare som förvandlar TV:n till en fullfjädrad underhållningsmaskin med ett hundratal TV-appar som integrerar film, tv-serier, musik och sociala medier. Följande funktioner kan användaren ta del av

* se tillgängliga filmer och TV-program från Internet
* ta del av hundratals appar som till exempel Headweb, YouTube, Vimeo och TED
* sök bland appar, filmer och tv-program och internet
* spela upp video, musik och bilder från valfri PC/Mac eller NAS/hårddisk på ett hemmanätverk
* surfa till valfri webbsida via en komplett webbläsare med Flash och HTML5
* dela videorekommendationer med vänner på sociala nätverk som Facebook
* skicka filmer från din dators webbläsare
* se allting med upplösning 1080p full-hd med surroundljud

Mer information om Boxee Box:

Pressbilder:

För mer information och produkttest, vänligen kontakta:
Marco Stenvall, Produktchef D-Link Nordic
E-post: marco.stenvall@dlink.se

D-Link, som firar 25-årsjubileum 2011, är en världsledande leverantör av nätverksprodukter för det digitala hemmet, företag samt tele- och bredbandsoperatörer. D-Link designar, utvecklar och tillverkar nätverksprodukter som integrerar switching, trådlösa produkter, bredband, lagring, ip-kameror och molnbaserad nätverkshantering. D-Link Norra Europa (Norden och Benelux) etablerades 1995 och har idag drygt 60 medarbetare samt kontor i Bryssel, Helsingfors, Haparanda, Köpenhamn, Oslo och Stockholm. www.dlink.se

Om Boxee
Boxee är ett nytt sätt att tänka sig TV. Vi anser att TV:n ska vara personlig. Med en Boxee ansluten till din TV kan du titta på TV-serier från Internet, filmer från tjänster som Netflix, Vudu, MUBI, och Headweb, och njuta av allt det andra nätet har att erbjuda. Vi anser att din TV ska vara ansluten till dina vänner. Boxee levererar automatiskt rekommendationer från dina vänner på Facebook och Twitter till din TV och du kan dela saker med dem med ett klick från din fjärrkontroll. Över en miljon människor använder Boxee för att njuta av underhållning. Lär dig mer på www.boxee.tv.

• Datorer, datateknik, programvaror

• surfplatta