Ny trådlös 11ac accesspunkt med gigabit-hastighet

Med D-Links nya trådlösa accesspunkt kan företag skapa ett skalbart wifi-nätverk med snabb trådlös prestanda och ökad flexibilitet. DWL-8610AP är centralt managerbar och erbjuder företag därmed enklare admininstration.

Den nya accesspunkten, Wireless AC1750 Dual-Band Unified Access Point (DWL-8610AP), utnyttjar fördelarna av den senaste trådlösa standarden 802.11ac.  Accesspunkten kan också stödja fler trådlösa enheter utan att riskera problem med säkerhet eller med bakåtkompatibilitet.

DWL-8610AP har en kombinerad trådlös hastighet upp till 1750Mbps. Det gör att tjänster som videokonferenser och molnbaserade system fungerar snabbt och smidigt. Accesspunkten har stöd för två samtidiga trådlösa band (2,4 GHz och 5 GHz) vilket minskar störningar och avbrott.

– Det finns ett ökat behov för företag att uppgradera till 802.11ac då det moderna trådlösa nätverket behöver hantera ökad trafik samt ett ökat antal trådlösa enheter som smartphones, surfplattor, ip-kameror och bärbara datorer. Den nya trådlösa standarden 11ac klarar prestandaökningen och skapar en stabilitet i nätverket för att övervinna dessa hinder. Vår nya accesspunkt är perfekt för att skapa ett centralt managerbart trådlöst nätverk med hög skalbarhet och gigabit hastighet, säger Geir Simonsen, Business Development Manager, D-Link.

För en nätverksadministratör kan DWL-8610AP antingen hanteras som en fristående trådlös enhet, självkonfigurerande kluster eller manageras centralt via en en unified switch eller wireless controller. Upp till 192  accesspunkter kan administreras centralt. Det gör att nätverksadministratörer kan ha kontroll över deras trådlösa nätverk genom att centralisera både betalning och administration enkelt och effektivt. Även resurshantering och säkerhet kan skötas centralt. Det gör det möjligt för nätverks-administratören att - i förebyggande syfte - identifiera eventuella brister och svagheter i nätverket.

D-Links nya accesspunkt stöder också Power over Ethernet (PoE) vilket gör att den går att installera i områden som saknar elektriska kontakter då inte något separat strömaggregat behövs.

Funktioner som lastbalansering och trådlös bandstyrning * ger en stabilare och snabbare trådlös anslutning. DWL-8610AP har även starka säkerhets- och autentiseringsfunktioner, trådlös LAN-segmentering samt VLAN-stöd. Sammantaget gör detta Wireless AC1750 Dual-Band Unified Access Point till ett skalbart alternativ med enkel installation och hantering.

DWL-8610AP är tillgänglig i juli 2014 till det rekommenderade priset av 4 095 kronor inklusive moms.

Produktspecifikationer

Lågupplösta bilder

Högupplösta bilder
ftp://ftp.dlink.eu/Product_Images/DWL-8610AP