Övervaka hustomten via mobil och surfplatta

D-Link släpper nu en utomhuskamera som riktar sig till konsumentmarknaden. Den nya IP-kameran, med åtkomst överallt där det finns internetaccess, baseras på D-Links molnteknik mydlink Cloud Services. Kameran är IP65-klassad och tål tufft utomhusväder så att villaägare ska kunna hålla ett öga på sin tomt, garageuppfart eller entrédörr – från distans via sin smartphone, surfplatta eller dator.

HD PoE Outdoor Cloud Camera (DCS-2310L) är den första utomhuskameran för konsumentbruk som har tillgång till mydlink Cloud Services. Molntjänsten låter användaren administrera sin kamera och få tillgång till live-video från distans via en dator, smartphone eller surfplatta med iOS eller Android.

DCS-2310L har hög upplösning och använder en 1 megapixel CMOS-sensor för att leverera kristallklar bild med en upplösning på 720p. Övervakningskameran har inbyggd mikrofon och högtalare för två-vägskommunikation så man från distans kan prata med en person i kamerans närhet. Kameran har även IR-teknik för att ge bra nattbilder och PIR-teknik för rörelsedetektor så att en villaägare ska kunna upptäcka varje rörelse - dag som natt.

HD PoE Outdoor Cloud Camera, DCS-2310L, erbjuder Power-over-Ethernet (PoE). Det betyder att användaren kan använda nätverkskabel för både dataöverföring och strömtillförsel *. Det gör kameran perfekt för ett hem där trådlöst inte räcker till eller där ett eluttag inte finns tillgängligt.

– IP-övervakning är ett av de mest snabbaste växande affärsområdena för D-Link och drivs av efterfrågan att skydda egendom samt hålla ett öga på husdjur eller barn. Vår nya utomhuskamera är perfekt om man inte har tillgång till en strömkälla i dess omedelbara närhet. Som med alla våra andra ip-kameror så går denna modell enkelt att integrera med våra övriga nätverksprodukter och lagringslösningar, säger Marco Stenvall, produktchef på D-Link AB.

Lagra video från ip-kameran
Förutom att kunna spela in video till en ansluten NVR (Network Video Recorder), som till exempel D-Links DNR-322L, finns också plats för ett micro-SD-kort för lagring av video lokalt i kameran. Minnesplatsen fungerar även som backup i händelse av ett nätverksfel.

Enkel installation
D-Links system "Zero Configuration" innebär en minimal installation, och konfigurerar kameror automatiskt vid anslutning till D-Links routrar som baseras på molnteknik (mydlink Cloud Services).

--> Läs mer om mydlink Cloud Services: http://bit.ly/mydlinkCloudServices

DCS-2310L kostar 2 895 kronor och är tillgänglig under november 2012.

Egenskaper - HD PoE Outdoor Cloud Camera (DCS-2310L)
•    10/100 Ethernet-port med Power-over-Ethernet (PoE)
•    Gratis smartphone-app ”mydlink Lite”
•    1/4 megapixel CMOS-sensor