Documaster har tecknat 4-årigt ramavtal för e-arkiv och tillhörande tjänster.

Stockholm, 1 februari 2019

Documaster AB har tecknat ramavtal med SKL Kommentus Inköpscentral inom området E-arkivlösning med tillhörande tjänster. Avtalet ger möjlighet för fler än 950 kommuner, kommunala bolag, kommunalförbund och regioner att avropa produkter och tjänster för e-arkiv. Ramavtalet löper över maximalt 4 år med start från 1 februari 2019.Avtalet är baserad på Documasters standardiserade eArkivlösning som tjänst eller drift i kundens egen miljö, för offentlig och privat sektor.

Documaster är en flexibel e-arkiv lösning som omfattar alla centrala delar såsom; ta emot, lagra, vårda, gallra, återsöka och hämta ut arkivobjekt med tillhörande metadata för effektivt bevaring och återanvändning. Allt för att ger användare ett modernt och lättarbetat system som underlättar det dagliga arbetet.

- ” Vi ser fram emot att kunna erbjuda Documaster e-arkiv och bidra till en ökad digitalisering inom offentlig verksamhet”, säger Madeleine Evholt, Country Manager på Documaster AB.

För mer information vänligen kontakta

Madeleine Evholt, Country Manager Documaster AB

Tel +46 70 55 65 401, e-mail: madeleine.evholt@documaster.com