Documaster har tecknat 4-årigt ramavtal för e-arkiv och tillhörande tjänster.

Pressmeddelande   •   Feb 05, 2019 11:06 CET

Stockholm, 1 februari 2019

Documaster AB har tecknat ramavtal med SKL Kommentus Inköpscentral inom området E-arkivlösning med tillhörande tjänster. Avtalet ger möjlighet för fler än 950 kommuner, kommunala bolag, kommunalförbund och regioner att avropa produkter och tjänster för e-arkiv. Ramavtalet löper över maximalt 4 år med start från 1 februari 2019.Avtalet är baserad på Documasters standardiserade eArkivlösning som tjänst eller drift i kundens egen miljö, för offentlig och privat sektor.

Documaster är en flexibel e-arkiv lösning som omfattar alla centrala delar såsom; ta emot, lagra, vårda, gallra, återsöka och hämta ut arkivobjekt med tillhörande metadata för effektivt bevaring och återanvändning. Allt för att ger användare ett modernt och lättarbetat system som underlättar det dagliga arbetet.

- ” Vi ser fram emot att kunna erbjuda Documaster e-arkiv och bidra till en ökad digitalisering inom offentlig verksamhet”, säger Madeleine Evholt, Country Manager på Documaster AB.

För mer information vänligen kontakta

Madeleine Evholt, Country Manager Documaster AB

Tel +46 70 55 65 401, e-mail: madeleine.evholt@documaster.com

Om Documaster

Documaster grundades i januari 2014, och har snabbt etablerats som ett ledande kompetenscentrum i Norge inom digitalisering, hantering och arkivering av värdefulla data. Med mer än 65 skickliga medarbetare och lång erfarenhet inom informationshantering erbjuder Documaster moderna lösningar för dokumenthantering för både offentlig och privat sektor. Documasters molnbaserade arkiveringslösning hjälper organisationer att hantera stora mängder data och fysiska dokument på ett praktiskt, kostnadseffektivt, säkert och kompatibelt sätt.

Documaster har kontor i Oslo, Ålesund, Sofia och Stockholm.

Läs mer om Documaster på www.documaster.com.

Kommentarer (0)

Kommentera