​Glad midsommar, för katten… och hunden!

​Glad midsommar, för katten… och hunden!

Äntligen kan alla hundar och katter fira midsommar med resten av familjen. Lagom till sommaren släpper Doggy AB två nyheter som gör högtiden extra festlig även för de fyrbenta. Det är smakerna Sommarsill och Sommarpaté, två helt nya delikatesser, som gör entré.

Fram tills nu har djurmatshyllan ekat tom för den som vill ge något extra gott till sin hund eller katt till midsommarfesten, eller någon av sommarens andra tillställningar. Tråkigt, och hög tid för högtid även för katt och hund, tycker djurmatproducenten Doggy AB som ända sedan 1903 har tillagat foder till svenska katter och hundar.

Nu lanserar man två festliga nyheter särskilt framtagna för midsommarbordet, en för katt och en för hund. Midsommarfirande katter erbjuds smaken Sommarsill och för hund en Sommarpaté med smak av kalkon, kyckling, nöt och fläsk. Båda produkterna är gjorda på svenska, naturliga råvaror utan onödiga tillsatser. De är dessutom helt fria från spannmål och tillsatt socker. De somriga smakerna Sommarsill och Sommarpaté passar både till sommarens uteluncher, en härlig picknick eller festbuffén.

– Vi vet att katter och hundar är en viktig del av familjen, så självklart ska de också få något extra gott på midsommar. Medan vi äter sill, potatis och ägg kan våra fyrbenta vänner nu kalasa på Sommarsill eller Sommarpaté, säger Sofia Lidenhed, marknadschef på Doggy AB.

De nya säsongsprodukterna är förpackade i Tetra Recart®, en förpackning som håller maten fräsch, är säker att hantera, enkel att återvinna och dessutom snäll mot vår miljö. Sommarsill och Sommarpaté säljs under begränsad tid och finns på ICA och Coop från vecka 21 eller på mjau.se och doggy.se från vecka 24.

Doggy AB är Sveriges ledande hund- och kattmatsproducent. Bolaget har mer än 110 års erfarenhet av djurmatstillverkning lokalt i Vårgårda, där varumärken som Mjau, Doggy och Bozita tillagas av de 150 medarbetarna. Doggy AB verkar i fler än 15 länder och här är framgångsreceptet de svenska, hållbara och naturliga produkterna med djurens bästa för ögonen. Kunderna består av aktörer inom zoo-, fack- och dagligvaruhandeln. Doggy AB är kända för sitt fokus på produktutveckling, allt för att fortsättningsvis kunna vara med och leda uvecklingen av mat till katter och hundar. Med kunskap, innovation och kärlek till katter och hundar levererar Doggy "kärlek från Vårgårda i varje matskål”.