Sam Nurmis nya storsatsning Dooer öppnar kontor i Västerås

Serieentreprenören Sam Nurmi från Västerås är i farten igen. Han är bland annat känd för att ha grundat och byggt upp det marknadsledande webbhotellet Loopia och den globala webbövervakningstjänsten Pingdom. Nu satsar han på Dooer, ett företag som med hjälp av modern teknik och artificiell intelligens ska revolutionera bokföringsbranschen. Företaget har sedan tidigare ett kontor i Stockholm, och nu expanderar han med ett andra kontor i Västerås.

— Västerås har en speciell plats i mitt hjärta, säger Sam Nurmi. Det var här jag formades som entreprenör och där mina största framgångar har varit. Att nu återigen öppna ett kontor här känns helt rätt. Det är som att komma hem.

Dooer har i tysthet byggt upp ett expertteam för sitt nya Västeråskontor, som till en början består av 10 personer. Tanken är att växa teamet rejält framöver. Västeråskontoret kommer initialt att arbeta med mjukvaruutveckling för framtida produkter från Dooer. Exakt vad som arbetas på vill Sam inte avslöja riktigt än.

— Låt oss bara säga att det idag är alldeles för krångligt och dyrt att sköta bokföringen om man anlitar en traditionell bokföringsbyrå, säger han. Vi vill med smarta tekniska lösningar näst intill trolla bort de här problemen och samtidigt skära ner kostnaden rejält. Det ska vara lätt att driva företag, och bokföringen har traditionellt varit ett stort distraktionsmoment där. Branschen är i stort behov av förändring. Med Dooer har vi redan kommit en bit på vägen, men det är ingenting mot vad som väntar.

Dooer har nyligen öppnat sina portar för företagskunder och erbjuder idag en digital bokföringstjänst till fast månadspris där allt ingår. Det är en unik modell i Sverige där andra bokföringsbyråer tar extra betalt för saker som rådgivning, deklaration och bokslut. Transparensen är även mycket större än normalt då kunder har tillgång till både en mobilapp och en webbtjänst där de får full insikt, kan godkänna betalningar, ladda upp kvitton, sköta löner, med mera.

• finans
  • saas
  • webbtjänst
  • entreprenörsskap
  • företagande
  • bokföring
  • redovisning
  • ekonomi

Dooer vill drastiskt förenkla ditt företagande och erbjuder ett modernt alternativ till den traditionella bokföringsbyrån. Du får en digital bokföringstjänst till ett lågt, fast månadspris, där det mesta sköts automatiskt. Allt är inkluderat i det fasta priset, även saker som rådgivning, bokslut, deklarationer och årsredovisningar. Dooers kunder får tillgång till en smidig mobilapp och webbtjänst där de får full översikt över sin bokföring. Där kan de bland annat sköta löner, godkänna betalningar, ladda upp kvitton och fakturor, och få hjälp av Dooers team av redovisningsproffs. Du kan läsa mer på www.dooer.com.