Doro 430 – en smart telefon för den som ställer högre krav

Med den smarta trådlösa telefonen doro 430 vänder sig Doro till den kräsne som vill ha en telefon med både användarvänliga funktioner och stilren design. – Vi har tagit fasta på vad våra mest krävande konsumenter saknade i trådlösa telefoner. Doro 430 är en telefon fylld med funktioner som förenklar vardagslivet. Självklart ska det inte behöva vara ett problem med att hitta telefonen när det är mörkt eller att se vilket nummer man slår. Doro 430 är bland annat utrustad med Flashing Display, telefonen blinkar när det ringer, och med Text Zoom är det enkelt att förstora texten på displayen, säger Fredrik Forssell, marknadschef på Doro. Nya doro 430 är en modern DECT-telefon med lite större knappar än normalt vilket gör det både enklare att ringa och navigera i telefonens menysystem. Med bakgrundsbelysta knappar och färgskärm är telefonen lätt att använda även i sämre belysning. Ringsignalsvolymen kan enkelt justeras så nu är det slut med missade samtal när du är ute i trädgården och påtar. Via basenhetens SIM-kortsläsare kan du enkelt överföra telefonuppgifter till vänner och familj från mobiltelefonen. – Doro 430 är ännu ett exempel på en Doro-telefon som är utformad med konsumenterna i fokus. Vi vet att det finns en stor marknad för telefoner som är användarvänliga och samtidigt tilltalar alla generationer, säger Fredrik Forssell. Doro 430 finns i butik från slutet på oktober och har ett rekommenderat pris runt 1 000 kronor. Ytterligare information om doro 430 finns på www.doro.se. För mer information, var vänlig kontakta Fredrik Forssell, marknadschef Doro, 046-280 50 80. Snabba fakta om doro 430 • Bakgrundsbelysta knappar och stor färgskärm. • Stora knappar. • Ikonbaserat menysystem. • Höj- och sänkbar nivå på ringsignal och volym i hörlur. • Högtalarfunktion. • Telefonbok med upp till 100 nummer, synkroniserbar med mobiltelefonens SIM-kort. • Polyfoniska ringsignaler. • Text Zoom, möjlighet att förstora texten på displayen. • Flashing Display – telefonen blinkar när det ringer. • Finns i två färger – vitt och marinblått. Om Doro Doro designar, utvecklar och säljer produkter för kommunikation i hemmet och på arbetsplatsen. Utöver telefoner till privata användare och företag samt walkie-talkies, erbjuder även Doro tillbehör såsom headsets, telefonsvarare och nummerpresentatörer samt universella produkter till mobiltelefoner, musikspelare och datorer. Erfarenhet och kvalitetstänkande, med fokus på användarvänlighet och design, har gjort Doro till ett ledande telefonföretag. Via dotterbolaget UpGrade Communication tillhandahåller Doro även bredbandslösningar och IP-telefoni. 2004 omsatte bolaget 649 Mkr och hade en vinst på 25 Mkr. Företagets huvudkontor finns i Lund, Sverige. Doro har dotterbolag i sju europeiska länder samt i Australien. Doro-aktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Läs mer om Doro på www.doro.com.