Doro förlorar skiljedom

Doro, noterat på O-listan på Stockholmsbörsen, har i en skiljedom förlorat en tvist med f.d. VD Gunnar Åkerblom. Tvisten gällde tolkningen av hans icke-konkurrensklausul. Doro har blivit ålagda att betala en årslön plus genomsnittlig bonus, sociala kostnader och olika kostnader för skiljedomen. Totalt kommer kvartal fyra resultatet att belastas med 3 MKr. Kommande rapport Kvartal fyra: 30 januari Mera information Mera information om Doro kan hämtas på: www.doro.com. För frågor var vänlig kontakta: Styrelseordförande Anders Bülow, 070-661 09 88 eller CFO Ingvar Karlsson 046-280 50 62 Om Doro Doro designar, utvecklar och säljer produkter för kommunikation i hemmet och på arbetsplatsen. Utöver telefoner till privata användare och företag samt walkie-talkies, erbjuder även Doro tillbehör såsom headsets, telefonsvarare och nummerpresentatörer samt universella produkter till mobiltelefoner, musikspelare och datorer. Erfarenhet och kvalitetstänkande, med fokus på användarvänlighet och design, har gjort Doro till ett ledande telefonföretag. Via dotterbolaget UpGrade Communication tillhandahåller Doro även bredbandslösningar och IP-telefoni. 2004 omsatte bolaget 649 Mkr och hade en vinst på 25 Mkr. Företagets huvudkontor finns i Lund, Sverige. Doro har dotterbolag i sju europeiska länder samt i Australien. Doro-aktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Läs mer om Doro på www.doro.com.

• Brott, juridik, rättsfrågor